Details zorginstelling

Molengracht 21
4818 CK Breda
Telefoonnummer Amphia, loc. Molengracht
076-5953000
7,2

Klantcijfer zorginstelling

Dit is het gemiddelde cijfer dat patiënten deze zorginstelling geven. Zij beoordeelden de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

248 reviews
Independer kwaliteitsscore

Independer kwaliteitsscore

De Independer kwaliteitsscore geeft de kwaliteit van een ziekenhuis of kliniek weer. De score is gebaseerd op 3 bronnen:

  1. Patiëntervaringen (klantcijfer)
  2. Huisartsenopinies
  3. De zorginhoudelijke kwaliteitsscore van MediQuest

Deze score geeft een goed beeld van de kwaliteit van de zorg, maar is geen vervanging van professioneel medisch advies. Bespreek deze informatie altijd met je huisarts.

Lees meer over de Independer kwaliteitsscore

zorginstelling
Deel dit met anderen

Details

Type instelling
Ziekenhuis
Afstand
minder dan 1 km

Kwaliteit zorginstelling

Independer kwaliteitsscore

Independer kwaliteitsscore

De Independer kwaliteitsscore geeft de kwaliteit van een ziekenhuis of kliniek weer. De score is gebaseerd op 3 bronnen:

  1. Patiëntervaringen (klantcijfer)
  2. Huisartsenopinies
  3. De zorginhoudelijke kwaliteitsscore van MediQuest

Deze score geeft een goed beeld van de kwaliteit van de zorg, maar is geen vervanging van professioneel medisch advies. Bespreek deze informatie altijd met je huisarts.

Lees meer over de Independer kwaliteitsscore

Klantcijfer

Klantcijfer zorginstelling

Dit is het gemiddelde cijfer dat patiënten deze zorginstelling geven. Zij beoordeelden de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

Huisartsenopinie

Huisartsenopinie zorginstelling

Ongeveer 1300 huisartsen geven jaarlijks hun mening over de kwaliteit van zorg in Nederland. Zij beoordelen de specialismen binnen de zorginstellingen in hun eigen omgeving.

Dit cijfer is een gemiddelde van alle cijfers die voor de verschillende specialismen in deze zorginstelling zijn gegeven.

6,6
Zorginhoudelijke kwaliteit

Zorginhoudelijke kwaliteitsscore

De zorginhoudelijke kwaliteitsscore geeft de objectieve kwaliteit van zorg in ziekenhuizen en klinieken weer. Deze scores zijn ontwikkeld op drie niveaus: instellingsbreed, voor een afdeling of een aandoening. De scores zijn door onze partner MediQuest zorgvuldig en onafhankelijk samengesteld. Hier gebruiken zij de volgende bronnen voor:

  • Inspectie voor de Gezondheidszorg
  • Zichtbare Zorg Ziekenhuizen
  • Stichting Kind en ziekenhuis
  • De Hart&Vaatgroep
  • De MediQuest Klinieken Database

Hoe komt de zorginhoudelijke kwaliteitsscore tot stand?

6,9

Medische voorzieningen

Intensive care

Intensive care

De intensive care is een afdeling waar patiënten met een ernstige ziekte of die een grote operatie hebben gehad bewaakt, behandeld en verpleegt worden. Intensivisten zijn artsen die speciaal opgeleid zijn om de zorg voor patiënten op de intensive care te verlenen.

Spoedeisende hulp

Spoedeisende hulp

Op de spoedeisende hulp, ook wel EHBO (eerste hulp bij ongelukken) genoemd, kunnen patiënten terecht voor acute hulp. Bij sommige ziekenhuizen is deze afdeling altijd open (24 uur per dag, zeven dagen per week). Bij andere ziekenhuizen is deze afdeling alleen op werkdagen tijdens kantooruren open.

Stroke unit

Stroke unit

Een ‘stroke unit’ is een speciale afdeling met extra faciliteiten voor mensen die een beroerte (CVA, cerebrovasculair accident) hebben gehad. Op een stroke unit wordt de zorg verleend direct na de beroerte. Een stroke unit maakt soms deel uit van een stroke service.  

Hartbewaking

Hartbewaking

Op de hartbewaking komen patiënten met ernstige hartproblemen terecht. Bijvoorbeeld na een hartinfarct of ernstig hartfalen. De patiënten worden intensief verzorgd bewaakt en liggen aan een monitor.

Huisartsenpost

Huisartsenpost

De huisartsenpost is de plaats waar de huisartsen uit de regio de avond-, nacht- en weekendspoeddiensten verzorgen.

Apotheek

Apotheek

De ziekenhuisapotheker controleert alle voorgeschreven geneesmiddelen en adviseert de medisch specialist of verpleegkundige. Ook spreekt hij met patiënten zelf om een duidelijk overzicht te krijgen welke geneesmiddelen de patiënt gebruikt, beantwoordt de vragen van de patiënt en adviseert in het gebruik.

CT-scan

CT-scan

Een CT-scan (‘computer tomografie scan’) is een afbeelding van een doorsnede van een patiënt die gemaakt wordt met behulp van röntgenstraling. Deze afbeelding kan helpen bij het vaststellen van welke aandoening een patiënt heeft.

MRI-scan

MRI-scan

Een MRI-scan (‘magnetic resonance imaging’) maakt gebruik van een magnetisch veld om een afbeelding van het lichaam te maken. Deze afbeelding kan helpen bij het vaststellen van welke aandoening een patiënt heeft.

Aanwezige afdelingen

Afdeling
Independer kwaliteitsscore

Independer kwaliteitsscore afdeling

De Independer kwaliteitsscore geeft de kwaliteit van een afdeling van een ziekenhuis of kliniek weer. De score is gebaseerd op 3 bronnen:

  1. Patiëntervaringen (klantcijfer)
  2. Huisartsenopinies
  3. De zorginhoudelijke kwaliteitsscore van MediQuest

Deze score geeft een goed beeld van de kwaliteit van de zorg, maar is geen vervanging van professioneel medisch advies. Bespreek deze informatie altijd met je huisarts.

Lees meer over de Independer kwaliteitsscore

onbekend
onbekend
onbekend

Afbeeldingen

Andere locaties

Ziekenhuis
Oosterhout
Buitenpolikliniek
Etten-Leur

Keurmerken

Vaatkeurmerk

Vaatkeurmerk

Met het Vaatkeurmerk wil de Hart&Vaatgroep bijdragen aan de goede kwaliteit van vaatzorg in Nederland. Onder vaatzorg wordt in dit geval de behandeling van aandoeningen in de slagaders van het bekken, benen, buik, aorta en hals bedoeld.

Borstkankerzorg

Roze lintje voor borstkankerzorg

Elk jaar kent Borstkankervereniging Nederland (BVN) het roze lintje toe aan ziekenhuizen die patiëntgerichte borstkankerzorg bieden.

Dikke darmkanker

Groene vinkje voor darmkankerzorg

Ziekenhuizen die goede zorg bieden aan patiënten met darmkanker komen in aanmerking voor het groene vinkje dikke darmkanker. Dit keurmerk wordt door de patiëntenorganisatie ‘Levenmetkanker’ toegekend aan ziekenhuizen die aan de kwaliteitseisen voldoen.

Bloed-en lymfeklierkanker

Groene vinkje voor bloed- en lymfklierkankerzorg

Het groene vinkje voor bloed- en lymfeklierkankerzorg wordt toegekend aan ziekenhuizen die goede zorg bieden aan patiënten met kanker in het bloed of lymfeklieren.

Seniorvriendelijk

Seniorvriendelijk ziekenhuis keurmerk

Het keurmerk voor Seniorvriendelijke ziekenhuizen is een initiatief van de gezamenlijke ouderenbonden (UNIE KBO, pcob, nvog en NOOM). Het keurmerk wordt toegekend aan ziekenhuizen die de organisatie van zorg hebben aangepast aan de wensen en behoeften van kwetsbare ouderen.

Dit ziekenhuis heeft de status 'op weg naar het keurmerk'. Dit betekent dat ze wel gegevens hebben aangeleverd, maar dat ze op dit moment (nog) niet voldoen aan de kwaliteitseisen om het keurmerk te krijgen.

Smiley kinderafdeling

Smiley kinderafdeling

Stichting Kind en Ziekenhuis kent Bronzen, Zilveren en Gouden Smileys toe aan ziekenhuizen die zich positief onderscheiden bij hun zorg voor kinderen op de kinderafdeling.

Smiley dagbehandeling

Smiley kinderdagbehandeling

Stichting Kind en Ziekenhuis kent Bronzen, Zilveren en Gouden Smileys toe aan ziekenhuizen die zich positief onderscheiden bij hun zorg voor kinderen op de dagbehandeling.

Smiley kraamafdeling

Smiley kraamafdeling

Stichting Kind en Ziekenhuis kent Bronzen Smileys toe aan ziekenhuizen die zich positief onderscheiden bij hun zorg voor kinderen op de kraamafdeling.

Neokeurmerk

Het Neokeurmerk

Het Neo-keurmerk is een initiatief van de Vereniging van Ouders van Couveusekinderen (VOC) in samenwerking met zorgverleners. Het Neo-keurmerk wordt toegekend aan Neonatologieafdelingen of moeder-en-kindcentra van ziekenhuizen die goede zorg leveren aan te vroeg en te klein geboren kinderen.

49% beveelt Amphia, loc. Molengracht aan

Amphia, loc. Molengracht scoort gemiddeld een 7,2. Dit is het gemiddelde cijfer uit 248 reviews.
Totaalscore
7,2

Totaalscore

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze zorginstelling geven. Patiënten beoordelen de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat. Independer hanteert een ‘dempingsfactor’ voor een betrouwbare weergave van de klantcijfers.

Tijd en aandacht
7,2
Luisteren naar patiënt
7,3
Deskundigheid
7,4
Begrijpelijke informatie
6,9
Snelheid afspraak
7,4
Samenwerken
7,1
Wachttijd tot uitslag
7,2
Resultaat behandeling
7,5
Rekening houden met wensen
7,6
Nazorg
6,6

24 december 2014

Anoniem

Cardiologie

Vernauwing kransslagader

"Rommelig"

4,6De specialisten deden hun werk goed, maar schoten ernstig tekort in voorlichting, communicatie en nazorg. De benadering van de verpleging op de eerste harthulp en de intensive care was goed en professioneel. Daarentegen was het op de verpleegafdeling een ongeorganiseerde bende. Bezoekersaantallen en bezoektijden werden ernstig overschreden. Deuren konden niet gesloten worden, waardoor ik niet kon slapen van alle geluiden op de afdeling. Klachten werden niet serieus genomen. Kortom ik voelde me zeer ongelukkig op die afdeling.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

12 december 2014

Anoniem

Heelkunde

Darmresectie

"Topniveau"

9,3Topzorg, zeer geavanceerd met robot hulp geopereerd.
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

12 december 2014

Anoniem

Dermatologie

Anders

"Duur bezoek !"

6,5Specifiek bij deze dermatoloog (staat niet vermeld in de lijst dermatologen van Amphia Ziekenhuis) moet ik zeggen,dat deze wel erg snel was ! Ik stond binnen 3 minuten weer buiten.
Toch was de rekening € 118,92 !!
In het verleden bij dermatoloogbezoek (ook in Amphia,Breda) werd ik uitgebreid onderzocht.
Het betreft hier controlebezoek n.a.v.eerdere huidkanker.
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

Meer reviews

Zoek op aandoening, behandeling of afdeling.

Vul een zoekterm in en selecteer de juiste optie in het resultaat. 

Keurmerken

Vaatkeurmerk

Vaatkeurmerk

Met het Vaatkeurmerk wil de Hart&Vaatgroep bijdragen aan de goede kwaliteit van vaatzorg in Nederland. Onder vaatzorg wordt in dit geval de behandeling van aandoeningen in de slagaders van het bekken, benen, buik, aorta en hals bedoeld.

Borstkankerzorg

Roze lintje voor borstkankerzorg

Elk jaar kent Borstkankervereniging Nederland (BVN) het roze lintje toe aan ziekenhuizen die patiëntgerichte borstkankerzorg bieden.

Dikke darmkanker

Groene vinkje voor darmkankerzorg

Ziekenhuizen die goede zorg bieden aan patiënten met darmkanker komen in aanmerking voor het groene vinkje dikke darmkanker. Dit keurmerk wordt door de patiëntenorganisatie ‘Levenmetkanker’ toegekend aan ziekenhuizen die aan de kwaliteitseisen voldoen.

Bloed-en lymfeklierkanker

Groene vinkje voor bloed- en lymfklierkankerzorg

Het groene vinkje voor bloed- en lymfeklierkankerzorg wordt toegekend aan ziekenhuizen die goede zorg bieden aan patiënten met kanker in het bloed of lymfeklieren.

Smiley kinderafdeling

Smiley kinderafdeling

Stichting Kind en Ziekenhuis kent Bronzen, Zilveren en Gouden Smileys toe aan ziekenhuizen die zich positief onderscheiden bij hun zorg voor kinderen op de kinderafdeling.

Smiley dagbehandeling

Smiley kinderdagbehandeling

Stichting Kind en Ziekenhuis kent Bronzen, Zilveren en Gouden Smileys toe aan ziekenhuizen die zich positief onderscheiden bij hun zorg voor kinderen op de dagbehandeling.

Smiley kraamafdeling

Smiley kraamafdeling

Stichting Kind en Ziekenhuis kent Bronzen Smileys toe aan ziekenhuizen die zich positief onderscheiden bij hun zorg voor kinderen op de kraamafdeling.

Neokeurmerk

Het Neokeurmerk

Het Neo-keurmerk is een initiatief van de Vereniging van Ouders van Couveusekinderen (VOC) in samenwerking met zorgverleners. Het Neo-keurmerk wordt toegekend aan Neonatologieafdelingen of moeder-en-kindcentra van ziekenhuizen die goede zorg leveren aan te vroeg en te klein geboren kinderen.

49% beveelt Amphia, loc. Molengracht aan

Amphia, loc. Molengracht scoort gemiddeld een 7,2. Dit is het gemiddelde cijfer uit 248 reviews.
Totaalscore
7,2

Totaalscore

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze zorginstelling geven. Patiënten beoordelen de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat. Independer hanteert een ‘dempingsfactor’ voor een betrouwbare weergave van de klantcijfers.

Tijd en aandacht
7,2
Luisteren naar patiënt
7,3
Deskundigheid
7,4
Begrijpelijke informatie
6,9
Snelheid afspraak
7,4
Samenwerken
7,1
Wachttijd tot uitslag
7,2
Resultaat behandeling
7,5
Rekening houden met wensen
7,6
Nazorg
6,6

Alle reviews

Afdeling Gesorteerd op
Je ziet hieronder alleen de geschreven

Geschreven reviews

Als je een ziekenhuis of kliniek beoordeelt, kan je een cijfer voor verschillende onderwerpen geven én een geschreven mening. Helaas hebben wij in het verleden niet bij elke beoordeling een mening ontvangen. Daardoor kan het zijn dat we minder geschreven reviews kunnen tonen dan het aantal waar het gemiddelde klantcijfer op gebaseerd is.

Voor de totaalscore van een ziekenhuis of kliniek werkt Independer met een 'dempingsfactor'. Om zo de weergave meer betrouwbaar te maken. De klantcijfers hieronder zijn niet gedempt. Dit is het echte cijfer dat de patiënt heeft gegeven.

reviews voor Amphia, loc. Molengracht

24 december 2014

Cardiologie

Vernauwing kransslagader

"Rommelig"

4,6De specialisten deden hun werk goed, maar schoten ernstig tekort in voorlichting, communicatie en nazorg. De benadering van de verpleging op de eerste harthulp en de intensive care was goed en professioneel. Daarentegen was het op de verpleegafdeling een ongeorganiseerde bende. Bezoekersaantallen en bezoektijden werden ernstig overschreden. Deuren konden niet gesloten worden, waardoor ik niet kon slapen van alle geluiden op de afdeling. Klachten werden niet serieus genomen. Kortom ik voelde me zeer ongelukkig op die afdeling.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

12 december 2014

Heelkunde

Darmresectie

"Topniveau"

9,3Topzorg, zeer geavanceerd met robot hulp geopereerd.
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

12 december 2014

Dermatologie

Anders

"Duur bezoek !"

6,5Specifiek bij deze dermatoloog (staat niet vermeld in de lijst dermatologen van Amphia Ziekenhuis) moet ik zeggen,dat deze wel erg snel was ! Ik stond binnen 3 minuten weer buiten.
Toch was de rekening € 118,92 !!
In het verleden bij dermatoloogbezoek (ook in Amphia,Breda) werd ik uitgebreid onderzocht.
Het betreft hier controlebezoek n.a.v.eerdere huidkanker.
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

5 november 2014

Oncologie

Anders

"Zeer ontevreden"

1,0Na hevige pijn in de buik naar de spoedeisende hulp gestuurd, allerlei tests gedaan (o.a. echo, scan, urine, bloed). Ik werd op oncologie gelegd zonder reden. Voorstel voor een kijkoperatie, waarna hevig protest van mijn kant en ik graag wilde weten wat er uit de onderzoeken was gekomen, die bleken volgens hun goed te zijn. S'Nachts werd ik wakker gemaakt voor een bloedafname, dat waren ze blijkbaar vergeten, dus het moest nog eens om 7u sochtends. Over die 2 dagen heb ik meer dan 8x bloed afgestaan en 3x urine. Na 2,5 dag niet eten en vreselijke pijn, kwam dan eindelijk eruit wat het was. Een simpele urineweginfectie. De artsen hadden niet gekeken naar de resultaten van mijn tests en de chirurg was (zoals wij dat zeggen) 'snij-geil'. Miscommunicatie, vergeetachtigheid, slordig en niet zorgend. Trieste bedoeling.
Reactie van Amphia Ziekenhuis
Beste mevrouw, meneer, Op de website Independer lezen wij uw waardering over onze zorgverlening. U geeft aan zeer ontevreden te zijn en licht dit ook verder toe. Wij vinden het heel vervelend te horen. Graag komen wij met u in contact om uw ervaringen te bespreken zodat wij hiervan kunnen leren. Zou u contact met ons op willen nemen? Dat kan via telefoonnummer (076) 595 30 59 of klachtenfunctionaris@amphia.nl. De klachtenfunctionaris stelt zich neutraal op en bespreekt de mogelijkheden om met uw onvrede aan de slag te gaan.
Vond je deze review nuttig?Ja (2)|Nee (3)

1 november 2014

Neurochirurgie

Rughernia

"niet kundige assistent in opleiding"

7,3na operatie vermoedelijk 3 tot 4 dagen in ziekenhuis moeten blijven. Door aio volgende dag al naar huis gestuurd. Geen overleg geweest met behandelend chirurg, noch met een andere deskundige. Gevolg wond opengesprongen, nabloeding, hoge koorts
Vond je deze review nuttig?Ja (2)|Nee (0)

3 oktober 2014

Maag, darm en leverziekten

Ziekte van Crohn

"Opname ziekenhuis"

8,8Erg tevredeb, deskundig en goed geholpen
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (1)

19 september 2014

Neurologie

Discushernia

"Ontevreden"

2,3Ineffectieve, bureaucratische, onpersoonlijke, liefdeloze instelling.
Vond je deze review nuttig?Ja (3)|Nee (2)

17 september 2014

Dermatologie

Huidkanker

"Behandeling huidkanker (50x)"

9,5Uitstekende begeleiding en operatieve ingrepen door dr. Wijne ( dermatoloog/Plastisch chirurg)
Veel geduld precizie en overleg met de patoent
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (1)

17 september 2014

Geriatrie

Anders

"echte tijd en zorg in Amphia"

8,9Zowel voor mijzelf, bij 10 knie operaties tussen mijn 24 ste en 42 ste jaar, als het overlijden van mijn moeder 3 jaar geleden, als het momenteel begeleiden en instrueren van mijn dementerende vader, ben ik echt echt tevreden.
Ik ken daarnaast ook veel mensen die er werken. Ik weet dus van het onmenselijk management en het inhouden van overwerkgeld om te bezuinigen voor de uitbreiding van 200 miljoen en het wegwerken van de oudere personeelsleden als zijnde overcompleet.Droevig.Maar toch heb ik nooit, maar dan ook nooit iets gemerkt bij het personeel in geheel Amphia, dat gewoon altijd aardig blijft en oprecht met mensen bezig is!
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

17 september 2014

Cardiologie

Bypass operatie

"Doortastende behandeling"

10,0Zeer professioneel en doortastend
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (1)

Met welke zorgverzekeraar heeft Amphia, loc. Molengracht een contract?

Zorgverzekeraars sluiten contracten af met ziekenhuizen en klinieken. Dit kan betekenen dat je met jouw zorgverzekering niet overal terecht kunt. Als je hieronder invult waar je verzekerd bent, zie je direct of je bij deze zorginstelling terecht kunt in 2015. Zonder dat je bij hoeft te betalen.

Let op: onderstaande informatie geldt alleen voor zorg die uit de basisverzekering wordt vergoed. Weet je niet zeker of de behandeling die jij nodig hebt uit de basis- of aanvullende verzekering vergoed wordt? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar.

Mediquest

MediQuest levert alle gegevens van de zorginstellingen. Zo maken zij de kwaliteit van ziekenhuizen en klinieken inzichtelijk.

Zij gingen je voor

Zoveel bezoekers hebben al een review geplaatst! Geef ook je mening!

Om je beter van dienst te zijn maakt Independer gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid.