Details zorginstelling

Molengracht 21
4818 CK Breda
Telefoonnummer Amphia, loc. Molengracht
076-5953000
7,2

Klantcijfer zorginstelling

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze zorginstelling geven. Patiënten beoordeelden de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

236 reviews
Independer kwaliteitsscore

Independer kwaliteitsscore

De Independer kwaliteitsscore geeft de kwaliteit van een ziekenhuis of kliniek weer. De score is gebaseerd op 3 bronnen:

  1. De objectieve kwaliteitsscore van MediQuest
  2. Patiëntervaringen
  3. Huisartsenopinies

Deze score geeft een goed beeld van de kwaliteit van de zorg, maar is geen vervanging van professioneel medisch advies. Bespreek deze informatie altijd met je huisarts.

Lees meer over de Independer kwaliteitsscore

zorginstelling
Deel dit met anderen

Details

Type instelling
Ziekenhuis
Afstand
minder dan 1 km

Kwaliteit zorginstelling

Independer kwaliteitsscore

Independer kwaliteitsscore

De Independer kwaliteitsscore geeft de kwaliteit van een ziekenhuis of kliniek weer. De score is gebaseerd op 3 bronnen:

  1. De objectieve kwaliteitsscore van MediQuest
  2. Patiëntervaringen
  3. Huisartsenopinies

Deze score geeft een goed beeld van de kwaliteit van de zorg, maar is geen vervanging van professioneel medisch advies. Bespreek deze informatie altijd met je huisarts.

Lees meer over de Independer kwaliteitsscore

Klantcijfer

Klantcijfer zorginstelling

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze zorginstelling geven. Patiënten beoordeelden de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

Huisartsenopinie

Huisartsenopinie zorginstelling

Ongeveer 1300 huisartsen geven jaarlijks hun mening over de kwaliteit van zorg in Nederland. Zij beoordelen de specialismen binnen de zorginstellingen in hun eigen omgeving.

Dit cijfer is een gemiddelde van alle cijfers die voor de verschillende specialismen in deze zorginstelling zijn gegeven.

6,7
Zorginhoudelijke kwaliteit

Zorginhoudelijke kwaliteitsscore

De zorginhoudelijke kwaliteitsscore geeft de objectieve kwaliteit van zorg in ziekenhuizen en klinieken weer. Deze scores zijn ontwikkeld op drie niveaus: instellingsbreed, voor een afdeling of een aandoening. De scores zijn door onze partner MediQuest zorgvuldig en onafhankelijk samengesteld. Hier gebruiken zij de volgende bronnen voor:

  • Inspectie voor de Gezondheidszorg
  • Zichtbare Zorg Ziekenhuizen
  • Stichting Kind en ziekenhuis
  • De Hart&Vaatgroep
  • De MediQuest Klinieken Database

Hoe komt de zorginhoudelijke kwaliteitsscore tot stand?

6,7

Medische voorzieningen

Intensive care

Intensive care

De intensive care is een afdeling waar patiënten met een ernstige ziekte of die een grote operatie hebben gehad bewaakt, behandeld en verpleegt worden. Intensivisten zijn artsen die speciaal opgeleid zijn om de zorg voor patiënten op de intensive care te verlenen.

Spoedeisende hulp

Spoedeisende hulp

Op de spoedeisende hulp, ook wel EHBO (eerste hulp bij ongelukken) genoemd,  kunnen patiënten terecht voor acute hulp. Bij sommige ziekenhuizen is deze afdeling altijd open (24 uur per dag, zeven dagen per week). Bij andere ziekenhuizen is deze afdeling alleen op werkdagen tijdens kantooruren open.

Stroke unit

Stroke unit

Een ‘stroke unit’ is een speciale afdeling met extra faciliteiten voor mensen die een beroerte (CVA, cerebrovasculair accident) hebben gehad. Op een stroke unit wordt de zorg verleend direct na de beroerte. Een stroke unit maakt soms deel uit van een stroke service.  

Hartbewaking

Hartbewaking

Op de hartbewaking komen patiënten met ernstige hartproblemen terecht. Bijvoorbeeld na een hartinfarct of ernstig hartfalen. De patiënten worden intensief verzorgd bewaakt en liggen aan een monitor.

Huisartsenpost

Huisartsenpost

De huisartsenpost is de plaats waar de huisartsen uit de regio de avond-, nacht- en weekendspoeddiensten verzorgen.

Apotheek

Apotheek

De ziekenhuisapotheker controleert alle voorgeschreven geneesmiddelen en adviseert de medisch specialist of verpleegkundige. Ook spreekt hij met patiënten zelf om een duidelijk overzicht te krijgen welke geneesmiddelen de patiënt gebruikt, beantwoordt de vragen van de patiënt en adviseert in het gebruik.

CT-scan

CT-scan

Een CT-scan (‘computer tomografie scan’) is een afbeelding van een doorsnede van een patiënt die gemaakt wordt met behulp van röntgenstraling. Deze afbeelding kan helpen bij het vaststellen van welke aandoening een patiënt heeft.

MRI-scan

MRI-scan

Een MRI-scan (‘magnetic resonance imaging’) maakt gebruik van een magnetisch veld om een afbeelding van het lichaam te maken. Deze afbeelding kan helpen bij het vaststellen van welke aandoening een patiënt heeft.

Aanwezige afdelingen

Afdeling
Independer kwaliteitsscore

Independer kwaliteitsscore afdeling

De Independer kwaliteitsscore geeft de kwaliteit van een afdeling van een ziekenhuis of kliniek weer. De score is gebaseerd op 3 bronnen:

  1. De objectieve kwaliteitsscore van MediQuest
  2. Patiëntervaringen
  3. Huisartsenopinies

Deze score geeft een goed beeld van de kwaliteit van de zorg, maar is geen vervanging van professioneel medisch advies. Bespreek deze informatie altijd met je huisarts.

Lees meer over de Independer kwaliteitsscore

onbekend
onbekend
onbekend
onbekend

Afbeeldingen

Andere locaties

Ziekenhuis
Oosterhout
Buitenpolikliniek
Etten-Leur

Keurmerken

Vaatkeurmerk

Vaatkeurmerk

Ziekenhuizen die voldoen aan door De Hart&Vaatgroep opgestelde criteria krijgen het vaatkeurmerk. Het keurmerk richt zich op de kwaliteit van behandelingen van aandoeningen in de slagaders van benen, bekken, buik, aorta en hals.

Borstkankerzorg

Roze lintje voor borstkankerzorg

Het roze lintje is toegekend aan ziekenhuizen die voldoen aan een aantal basisvoorwaarden voor goede borstkankerzorg, vanuit patiëntenperspectief. Het roze lintje is toegekend door Borstkankervereniging Nederland.

Dikke darmkanker

Keurmerk dikke darmkanker

Het vinkje dikke darmkanker is toegekend aan ziekenhuizen die voldoen aan de minimale voorwaarden voorzorg, vanuit patiënt perspectief. Het vinkje is toegekend door de NFK (Nederlandse Federatie Kankerpatiëntenorganisaties).

Bloed-en lymfeklierkanker

Keurmerk bloed- en lymfeklierkanker

Het vinkje bloed en lymfeklierkanker is toegekend aan ziekenhuizen die voldoen aan de minimale voorwaarden voor zorg, vanuit patiënt perspectief. Het vinkje is toegekend door de NFK (Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties).

Kinderafdeling

Smiley voor kinderafdeling

De smiley voor de kinderafdeling is toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden. Deze zorg voldoet aan de criteria die Stichting Kind en Ziekenhuis hiervoor stelt.

Kinderdagbehandeling

Smiley voor kinderdagbehandeling

De smiley voor de kinderdagbehandeling is toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden. Deze zorg voldoet aan de criteria die Stichting Kind en Ziekenhuis hiervoor stelt.

Kraamafdeling

Smiley voor kraamafdeling

De smiley voor de kraamafdeling is toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden. Deze zorg voldoet aan de criteria die Stichting Kind en Ziekenhuis hiervoor stelt.

49% beveelt Amphia, loc. Molengracht aan

Amphia, loc. Molengracht scoort gemiddeld een 7,2. Dit is het gemiddelde cijfer uit 236 reviews.
Totaalscore
7,2

Totaalscore

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze zorginstelling geven. Patiënten beoordelen de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat. Independer hanteert een ‘dempingsfactor’ voor een betrouwbare weergave van de klantcijfers.

Tijd en aandacht
7,3
Luisteren naar patiënt
7,3
Deskundigheid
7,4
Begrijpelijke informatie
6,9
Snelheid afspraak
7,5
Samenwerken
7,3
Wachttijd tot uitslag
7,3
Resultaat behandeling
7,6
Rekening houden met wensen
7,4
Nazorg
6,6

6 mei 2014

jhoefnagels24@hotmail.com

Heelkunde

Anders

"onverschillige dr"

2,3Dr verwijderd een plaat uit mijn schouder en breek daarbij mij bovenarm.
Na de operatie geef ik meerdere keren aan dat mijn arm niet werkt en dat ik verga van de pijn. Dit word door de verzorgende mede gedeeld aan dr maar die komt niet kijken. 5 dagen later bel ik naar het Amphia en daar onderzoeken ze mijn arm en die is gebroken tijdens de operati. De arm word gezet maar dat gaat ook fout de breuk staat scheef op elkaar. Dr Vos gaat nu een pin in mijn arm zetten en deze arts verstaat haar werk wel.
Door heel dit gebeuren heb ik niet alleen fysiek maar ook geestelijk een dreun gekregen en voel me een wrak.
Ook mijn werk komt in gevaar daar ik weer maanden bezig ben met revalideren en dus niet kan werken.
Het is ook nog de vraag of mijn onderarm weer honderd procent gaat functioneren.
Van noch Amphia noch van dokter heb ik ook maar iets vernomen van medeleven over het gehele gebeuren, dit vind ik zeer ongepast.
Vond je deze review nuttig?Ja (4)|Nee (0)

5 maart 2014

jeanne vermolen

Algemeen

Anders

"beste kaakchirug en assistenten"

9,7ik loop al 2 jaar bij nefroloog xnosse en nu bij de nierdyalise ik krijg van de zomer n nieuwe nier in rotterdam van mn zus ben haar ontzettend dankbaar t ziekenhuis geeft mij prima begeleiding ze hebben genoeg tijd voor je daarvoor mijn grote dank en ze hebben ook begrip voor deze situatie nogmaals hartelijk bedanktxxx
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

20 december 2013

Rob Verboom

Oogheelkunde

Hoornvliesafwijking

"Goed team van oogartsen"

9,6Zeer adequate aanpak mbt diagnose PMD. Direct doorverwijzing van oogarts (v Liempt) naar collega (v Doorn) ivm specialisatie.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

Meer reviews

Zoek op aandoening, behandeling of afdeling.

Vul een zoekterm in en selecteer de juiste optie in het resultaat. 

Keurmerken

Vaatkeurmerk

Vaatkeurmerk

Ziekenhuizen die voldoen aan door De Hart&Vaatgroep opgestelde criteria krijgen het vaatkeurmerk. Het keurmerk richt zich op de kwaliteit van behandelingen van aandoeningen in de slagaders van benen, bekken, buik, aorta en hals.

Borstkankerzorg

Roze lintje voor borstkankerzorg

Het roze lintje is toegekend aan ziekenhuizen die voldoen aan een aantal basisvoorwaarden voor goede borstkankerzorg, vanuit patiëntenperspectief. Het roze lintje is toegekend door Borstkankervereniging Nederland.

Dikke darmkanker

Keurmerk dikke darmkanker

Het vinkje dikke darmkanker is toegekend aan ziekenhuizen die voldoen aan de minimale voorwaarden voorzorg, vanuit patiënt perspectief. Het vinkje is toegekend door de NFK (Nederlandse Federatie Kankerpatiëntenorganisaties).

Bloed-en lymfeklierkanker

Keurmerk bloed- en lymfeklierkanker

Het vinkje bloed en lymfeklierkanker is toegekend aan ziekenhuizen die voldoen aan de minimale voorwaarden voor zorg, vanuit patiënt perspectief. Het vinkje is toegekend door de NFK (Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties).

Kinderafdeling

Smiley voor kinderafdeling

De smiley voor de kinderafdeling is toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden. Deze zorg voldoet aan de criteria die Stichting Kind en Ziekenhuis hiervoor stelt.

Kinderdagbehandeling

Smiley voor kinderdagbehandeling

De smiley voor de kinderdagbehandeling is toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden. Deze zorg voldoet aan de criteria die Stichting Kind en Ziekenhuis hiervoor stelt.

Kraamafdeling

Smiley voor kraamafdeling

De smiley voor de kraamafdeling is toegekend aan ziekenhuizen die zich bij hun zorg voor kinderen positief onderscheiden. Deze zorg voldoet aan de criteria die Stichting Kind en Ziekenhuis hiervoor stelt.

49% beveelt Amphia, loc. Molengracht aan

Amphia, loc. Molengracht scoort gemiddeld een 7,2. Dit is het gemiddelde cijfer uit 236 reviews.
Totaalscore
7,2

Totaalscore

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze zorginstelling geven. Patiënten beoordelen de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat. Independer hanteert een ‘dempingsfactor’ voor een betrouwbare weergave van de klantcijfers.

Tijd en aandacht
7,3
Luisteren naar patiënt
7,3
Deskundigheid
7,4
Begrijpelijke informatie
6,9
Snelheid afspraak
7,5
Samenwerken
7,3
Wachttijd tot uitslag
7,3
Resultaat behandeling
7,6
Rekening houden met wensen
7,4
Nazorg
6,6

Alle reviews

Afdeling Gesorteerd op
Je ziet hieronder alleen de geschreven reviews

Geschreven reviews

Als je een ziekenhuis of kliniek beoordeelt, kan je een cijfer voor verschillende onderwerpen geven én een geschreven mening. Helaas hebben wij in het verleden niet bij elke beoordeling een mening ontvangen. Daardoor kan het zijn dat we minder geschreven reviews kunnen tonen dan het aantal waar het gemiddelde klantcijfer op gebaseerd is.

Voor de totaalscore van een ziekenhuis of kliniek werkt Independer met een 'dempingsfactor'. Om zo de weergave meer betrouwbaar te maken. De klantcijfers hieronder zijn niet gedempt. Dit is het echte cijfer dat de patiënt heeft gegeven.

reviews voor Amphia, loc. Molengracht

6 mei 2014

Heelkunde

Anders

"onverschillige dr"

2,3Dr verwijderd een plaat uit mijn schouder en breek daarbij mij bovenarm.
Na de operatie geef ik meerdere keren aan dat mijn arm niet werkt en dat ik verga van de pijn. Dit word door de verzorgende mede gedeeld aan dr maar die komt niet kijken. 5 dagen later bel ik naar het Amphia en daar onderzoeken ze mijn arm en die is gebroken tijdens de operati. De arm word gezet maar dat gaat ook fout de breuk staat scheef op elkaar. Dr Vos gaat nu een pin in mijn arm zetten en deze arts verstaat haar werk wel.
Door heel dit gebeuren heb ik niet alleen fysiek maar ook geestelijk een dreun gekregen en voel me een wrak.
Ook mijn werk komt in gevaar daar ik weer maanden bezig ben met revalideren en dus niet kan werken.
Het is ook nog de vraag of mijn onderarm weer honderd procent gaat functioneren.
Van noch Amphia noch van dokter heb ik ook maar iets vernomen van medeleven over het gehele gebeuren, dit vind ik zeer ongepast.
Vond je deze review nuttig?Ja (4)|Nee (0)

5 maart 2014

Algemeen

Anders

"beste kaakchirug en assistenten"

9,7ik loop al 2 jaar bij nefroloog xnosse en nu bij de nierdyalise ik krijg van de zomer n nieuwe nier in rotterdam van mn zus ben haar ontzettend dankbaar t ziekenhuis geeft mij prima begeleiding ze hebben genoeg tijd voor je daarvoor mijn grote dank en ze hebben ook begrip voor deze situatie nogmaals hartelijk bedanktxxx
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

20 december 2013

Oogheelkunde

Hoornvliesafwijking

"Goed team van oogartsen"

9,6Zeer adequate aanpak mbt diagnose PMD. Direct doorverwijzing van oogarts (v Liempt) naar collega (v Doorn) ivm specialisatie.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

15 december 2013

Cardiologie

Hartinfarct

"Arrogantie specialist"

2,2Mijn schoonvader was met spoed opgenomen met hartinfarct en moest onmiddellijk gedotterd worden. Na de behandelingen is er nauwelijks contact geweest met de specialist. Na 3 maanden had hij een afspraak voor controle en kreeg te horen dat er een fout was gemaakt en er beschadigingen waren. De huisarts was niet op de hoogte gebracht en dit was een complete verrassing voor hem. De specialist Dr. Schaap (cardioloog) wilde er verder niets over kwijt en werkte hem zijn kamer uit met de mededeling dat de details worden uitgelegd door het verpleegkundig personeel. Hij is voor een second opinie naar ziekenhuis in Gent (Belgie) geweest en heeft op 1 dag duidelijkheid gekregen van vaatspecialist en cardioloog. Daar heeft hij duidelijkheid gekregen en konden de afspraken op 1 dag plannen. Zeer vriendelijke artsen en nemen de tijd. Compliment aan de Belgische zorg.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

10 december 2013

Cardiologie

Hartfalen

"goed"

7,4Ik ben binnengekomen met een sterk verminderde pompkracht. Ik ben 26 jaar en nog te jong voor hart problemen. Tijdens mijn verblijf hebben de zusters het bed naast mij zo goed mogelijk leeg gehouden, zodat ik niet tussen al de zieke ouderen zou liggen. De zusters hebben veel aandacht voor mij gehad. Het leek alsof ze nergens anders hoefde te zijn. Ik heb aan de hart bewaking gelegen en ik heb medicijnen gehad. Het ziekenhuis kan geen oorzaak aantonen, maar de medicijnen helpen wel.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

26 november 2013

Interne Geneeskunde

Hoge bloeddruk

"zeer te vreden"

9,9zeer goed
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

12 november 2013

Cardiologie

Hartfalen

"Deskundige arts"

8,6Een prettig ziekenhuis en vriendelijke hulpverleners met aandacht voor de patiënt
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

11 november 2013

Longgeneeskunde

Astma

"Goede, geinteresseerde arts"

8,7Voor mijn benauwdheid ben ik vorig jaar augustus voor het eerste bij het Amphia in Breda geweest op de afdeling longgeneeskunde, vanaf het eerste moment ben ik goed geholpen en hebben de artsen ervoor gezorgd dat de astma die ik heb aardig onder controle is. De artsen hebben tijd voor je, maar zijn niet altijd op tijd. Maar als je eenmaal binnen bent krijg je de aandacht die je nodig hebt.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

24 oktober 2013

Oncologie

Coloncarcinoom

"deskundig en gastvrij"

8,3Opgenomen met dreigende darmafsluiting door tumor op overgang dunne en dikke darm, operatie binnen twee dagen met een uitermate perspectiefrijk resultaat. Goede uitleg, begeleiding en nazorg (ook naar thuisfront).
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

25 juli 2013

Cardiologie

Efo ablatie

"deskundige arts"

6,9wachttijden erg lang
Vond je deze review nuttig?Ja (2)|Nee (0)

Mediquest

MediQuest levert alle gegevens van de zorginstellingen. Zo maken zij de kwaliteit van ziekenhuizen en klinieken inzichtelijk.

Zij gingen je voor

Zoveel bezoekers hebben al een review geplaatst! Geef ook je mening!

Om je beter van dienst te zijn maakt Independer gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid.