Privacystatement

Maak je een persoonlijke vergelijking of sluit je een verzekering, hypotheek, energie contract of een ander financieel product of dienst via ons af? Dan ontkom je er niet aan om persoonlijke gegevens in te vullen. Wij begrijpen dat je daar meer over wil weten. We leggen je graag uit waar we je gegevens voor nodig hebben en hoe we ermee omgaan.

Gebruik van onze site

Independer houdt gegevens bij als je onze website bezoekt en als je onze mails leest. Dit doen heel veel websites. Dat doen we om in de gaten te houden of de website werkt zoals het hoort, maar ook om te onderzoeken hoe je de website gebruikt en vervolgens zo goed mogelijk op jou als bezoeker of klant af te stemmen. Ook gebruiken we de gegevens om heel gericht informatie en aanbiedingen op de site te zetten.

Als je onze site bezoekt vragen we je of we gegevens in je browser mogen opslaan, zoals cookies. Als je dat niet goed vindt, slaan we alleen informatie op die echt nodig is om de site te laten werken. Bijvoorbeeld om te zorgen dat we je niet steeds dezelfde vragen stellen, of je je gegevens tijdens een bezoek niet steeds opnieuw hoeft in te vullen. Bezoek ons cookiebeleid voor meer informatie over de cookies die we plaatsen of om je keuze te wijzigen.

Welke gegevens gebruiken wij?

​"Gewone" persoonsgegevens

Meestal vragen wij je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Soms vragen we ook andere gegevens. Bijvoorbeeld je kenteken voor een autoverzekering. Het verschilt per product of dienst welke gegevens wij nodig hebben. Meestal geef je je gegevens zelf aan ons door. Soms krijgen wij jouw gegevens op een andere manier. Wij vragen bijvoorbeeld je schadevrije jaren op bij Roy-data.

​Bijzondere persoonsgegevens

Wij zijn extra voorzichtig met gevoelige gegevens. Dat zijn gegevens die extra beschermd worden door de wet of waarvan we weten dat die makkelijk misbruikt kunnen worden. 

Daaronder verstaan we bijvoorbeeld:

  • Je BSN: voor je zorgverzekering of sommige financiële producten vragen we namens de verzekeraar of financiële instelling je BSN. Dat doen we alleen om het aan hen door te geven en verwijderen we kort daarna weer.
  • Gegevens over je bankrekening: Soms hebben we die zelf nodig, soms omdat je een machtiging afgeeft aan de financiële instelling.
  • Strafrecht gegevens: bij sommige verzekeringen moeten we van verzekeraars vragen of je een strafrechtelijk verleden hebt, zodat het risico voor een verzekering bepaalt kan worden.
  • Medische gegevens:
    • Voor sommige autoverzekeringen moeten we van de verzekeraars vragen of er een lichamelijke reden is waarom je een auto minder goed kunt besturen.
    • Als je zorgverzekeringen bij ons vergelijkt, vertel je ons wat je zorgwensen zijn zodat we een passende zorgverzekering voor je kunnen zoeken. Bij hele uitgebreide zorgverzekeringen, stellen we namens de verzekeraar soms extra vragen om het risico in te schatten.
    • Voor overlijdensrisicoverzekeringen vragen we naar je rookgedrag. Verzekeraars willen dit weten om het risico in te schatten.

Procedure Kwaliteitscheck en beoordelingen hypotheken

Als je een beoordeling van een hypotheekadviseur invult, word je e-mailadres gebruikt ter bevestiging van je beoordeling. Bij de Kwaliteitscheck Hypotheekadviseur zijn je gegevens nodig om de test uit te voeren en om je de uitslag van de test toe te sturen. Ook word je IP-adres, het adres van waaruit je onze site bezoekt, vastgelegd bij beoordelingen en kwaliteitschecks om fraude te voorkomen.

Ben je het als hypotheekadviseur niet eens met de weergave van feitelijke gegevens in een beoordeling, laat het ons dan weten. Je kunt dan bezwaar maken of verzoeken om de beoordeling (tijdelijk) te verwijderen van de website. Ook kan je een reactie geven op de beoordeling via het extranet hypotheekadviseurs. Zo’n verzoek, onder opgave van redenen, richt je aan: extranethypotheken@independer.nl.

Waarvoor gebruiken wij je gegevens?

De dienst te leveren die je van ons vraagt:

  • om een vergelijking voor je te kunnen maken.
  • om je behoeften en voorkeuren in kaart te brengen.
  • om je te adviseren welke producten of diensten bij jouw situatie passen.
  • om het product van je keuze voor je aan te vragen of de dienst van je keuze te leveren.
  • om bij te houden hoe en wanneer wij contact met je hebben, dat leggen we hier verder uit.

Om contact met je te houden:

  • om je te informeren over producten of diensten die je bij ons aangevraagd hebt en soortgelijke producten en diensten bij Independer.
  • als je ons laat weten wat je van een mail of onze website vindt.
  • Soms stellen we je vragen om beter te begrijpen hoe je wil dat we met je communiceren, zodat we onze communicatie met jou hierop kunnen aanpassen. Wil je dat niet? Dan kun je de vraag altijd onbeantwoord laten of ons vragen je keuze te verwijderen. We zetten dit er ook altijd bij als we dat doen.

Om je beter te leren kennen

Een gedeelte van je gegevens gebruiken we ook om een klantprofiel te maken. Dat klantprofiel hebben we soms nodig om je (beter) te kunnen adviseren, maar we gebruiken het ook voor onze eigen marketing. Dan maken we de communicatie met jou persoonlijker of we attenderen je op een product of dienst waarvan we denken dat het bij je situatie past.

Je hebt altijd de vrijheid om alle informatie en producten te bekijken en je eigen keuzes te maken. Ook nemen we geen geautomatiseerde besluiten die gevolgen voor je hebben op basis van deze profielen.

We gebruiken hiervoor:

  • informatie die we van je hebben omdat je klant bij ons bent.
  • informatie die we van je hebben op basis van jouw klikgedrag in onze mailings.
  • informatie die we van je hebben op basis van jouw browsegedrag op onze website, mits je cookies hebt geaccepteerd.
  • informatie die we actief bij je hebben uitgevraagd, bijvoorbeeld over je interesses, de manier waarop je keuzes maakt, hoe je jezelf ziet en/of wat je belangrijk vindt. Als we je actief om extra informatie vragen voor dit doel, zeggen we dat er altijd bij.
  • Informatie die we van andere bedrijven krijgen, zoals marktinformatie of informatie uit openbare bronnen. Als we persoonsgegevens van andere partijen over jou krijgen, staat dat onder het kopje "Van wie krijgen wij jouw gegevens en met wie kunnen wij die delen?" en vertellen we je dat ook als we op basis van die gegevens contact met je opnemen.

Wil je niet dat wij jouw gegevens voor marketing-doeleinden gebruiken? Dan kun je dit altijd bij ons aangeven (kies optie: privacy). Wij zullen jouw klantprofiel dan niet langer gebruiken om je gepersonaliseerd te benaderen.

En verder:

  • om fraude en misbruik tegen te gaan en ons aan de wet te houden.
  • om wetenschappelijk en statistisch (markt-)onderzoek te doen, bijvoorbeeld om nieuwe producten te ontwikkelen of ons aanbod van producten en diensten beter op de behoefte van onze bezoekers aan te laten sluiten.

Beoordelingen over gezondheidszorg

Op Independer kan je een review achterlaten over dienstverleners in de gezondheidzorg. Alle gegevens die jij invoert bij het geven van een beoordeling over dienstverleners in de gezondheidszorg slaan we op om de review te kunnen tonen op de website. 


Als je een beoordeling geeft, vragen wij je ook om je e-mailadres. Zo voorkomen we fraude. Je e-mailadres wordt nooit op de website getoond en niet voor andere doeleinden gebruikt.

Een review over dienstverlener in de gezondheidszorg die je bij Independer achterlaat, wordt ook op websites van sommige zorgverzekeraars en zorgverleners getoond – en wij tonen ook beoordelingen van bezoekers van andere websites in onze vergelijking. Dat hebben we met elkaar afgesproken om zoveel mogelijk meningen over gezondheidszorg te tonen, zodat jij uiteindelijk een goede keuze kunt maken. Dat betekent wel dat als je je naam invult bij een review, je naam en review ook op andere websites wordt getoond. Je e-mail adres delen we dan niet.

Jouw beoordeling kan dus niet aan je persoonlijke gegevens worden gekoppeld, behalve aan je naam als je deze hebt ingevuld. Wil je liever anoniem een review geven, dan kan dat ook. Je bent niet verplicht je naam in te vullen.

Onjuiste informatie over praktijk of zorginstelling 

Ben jij de eigenaar of medewerker van een praktijk of zorginstelling en staat er onjuiste informatie op deze site, bijvoorbeeld verkeerde openingstijden of onvolledig behandelaanbod? Dan kun je dit altijd laten aanpassen. Ook kan je reageren op een gegeven review. 

Ziekenhuizen, fysiotherapiepraktijken en huisartspraktijken kunnen een mail sturen naar gezondheidszorg@independer.nl. Vermeld hierin duidelijk de wijzigingen. Wil je een reactie achterlaten op een review? Geef dan duidelijk aan om welke review het gaat en zorg dat de reactie niet langer is dan 1000 tekens, inclusief spaties. 

Tandartspraktijken kunnen hun gegevens aanpassen in de Mondzorg Portal van Mediquest. Ook kun je daar op een review reageren. Alle tandartspraktijken hebben van Mediquest per e-mail of brief een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Daarmee kun je inloggen op dit portal. Heb je de e-mail of brief niet ontvangen, ben je de gegevens kwijt of heb je andere vragen? Bel dan met 088-1263906 of e-mail naar mondzorg@mediquest.nl.

Als je zelf je telefoon- en/of internetabonnement bij ons wil afsluiten

Het is mogelijk om op de website van Independer een telefoon- en/of internetabonnement af te sluiten. Wij werken hiervoor samen met Mobiel.nl.  Dit houdt in dat als je op de website van Independer een vergelijking maakt van telefoon- en/of internetabonnementen er gebruik wordt gemaakt van het platform van Mobiel.nl. De persoonsgegevens die je invoert om een vergelijking te maken en om het abonnement te kunnen afsluiten komen bij zowel Independer als bij Mobiel.nl terecht. Hiervoor zijn wij dan ook samen verantwoordelijk. 

Wat betekent "samen verantwoordelijk"?

Independer en Mobiel.nl hebben afspraken gemaakt om te zorgen dat jij altijd je rechten kunt uitoefenen. Wat je rechten zijn, staat onder "Wat zijn jouw rechten" in dit privacystatement. We hebben bijvoorbeeld afgesproken dat je zowel bij Mobiel.nl als Independer kunt aankloppen. De partij bij wie je aanklopt, helpt je dan. Mocht het nodig zijn, betekent dat dat Independer de gegevens opvraagt, laat aanpassen of verwijderen bij Mobiel.nl of andersom. Mocht dat echt niet kunnen, brengt Independer je in contact met Mobiel.nl of andersom. 

Wie weet wat van mij? 

Zowel Independer als Mobiel.nl zijn in het bezit van de gegevens die je hebt ingevoerd om een vergelijking te kunnen maken en eventueel vervolgens een telefoon- en/of internetabonnement te kunnen afsluiten. Wanneer je dat laatste daadwerkelijk hebt gedaan, geeft Mobiel.nl de gegevens over jouw abonnement weer terug aan Independer. Voor deze gegevens geldt dat Mobiel.nl deze verwerkt namens de verwerkingsverantwoordelijke telefoon- en/of internetproviders en Independer deze gegevens toont in jouw eigen Mijn Independer account. Het privacybeleid van Mobiel.nl vindt je hier.

Welke contactmomenten leggen wij vast?

Wij leggen vast wat wij met je afspreken. En we gebruiken onze contactmomenten om onze communicatie te verbeteren. Hieronder een aantal voorbeelden van contactmomenten die we vastleggen.

Telefoon

Independer helpt je graag via de telefoon. Om te zorgen dat wij je nog beter van dienst kunnen zijn, kunnen we telefoongesprekken opnemen. Dit laten we je wel altijd eerst even weten. We nemen gesprekken op voor trainings- en opleidingsdoeleinden of om terug te luisteren wat we met elkaar hebben afgesproken. De gespreksopnames bewaren wij maximaal 1 jaar. Om onze service elke dag beter te kunnen maken analyseren we deze gesprekken. Zo kunnen wij onze experts continue blijven trainen. Ook zien wij op deze manier hoe vaak er over bepaalde onderwerpen gebeld wordt. Hier kunnen wij dan onze dienstverlening op afstemmen.

WhatsApp

Independer helpt je ook graag via WhatsApp. Wij gebruiken de informatie die je ons via WhatsApp geeft om je verder te kunnen helpen. Wij kunnen zo je vraag beantwoorden of je laten zien waar je iets kunt vinden op onze website. Deze informatie bewaren wij in je adviesdossier. Dit doen wij omdat wij je zo beter kunnen helpen als je later nog een vraag hebt. Je privacy is belangrijk. Independer heeft geen invloed op de manier waarop WhatsApp met je gegevens omgaat. Hier geldt ons privacystatement dus niet voor. Hiervoor heb je al eerder de algemene voorwaarden van WhatsApp geaccepteerd. Wel wijzen we je erop dat WhatsApp een Amerikaans bedrijf is en dat de chatgegevens in Amerika worden verwerkt. Dit onderdeel van het gebruik van WhatsApp valt onder de wetgeving van de Amerikaanse staat Californië.

​Brieven en e-mails

De brieven en e-mails die wij sturen en van je ontvangen bewaren wij in je adviesdossier.

​Social Media

Als je met ons communiceert via Social Media, zoals bijvoorbeeld Facebook of Twitter, dan bewaren wij deze vragen en reacties.

Klanttevredenheidsonderzoek (“NPS”)

Wij willen de beste service aan onze klanten bieden. Om te kijken of dat is gelukt, vragen we je soms om ons te beoordelen. Misschien heb je aangegeven dat het eigenlijk veel beter kon. We kunnen je dan benaderen om te vragen hoe wij volgens jou onze service nog beter kunnen maken.

Mijn Independer-account

Sluit je een verzekering af via Independer dan gebruiken we je gegevens voor het aanmaken van een ‘Mijn Independer’-account. Via dit account kom je in je digitale polismap met daarin je persoonsgegevens, de door jou aangevraagde offertes, je lopende verzekeringen en eventuele schadedossiers.

Wil je je Mijn Independer account verwijderen? Neem dan contact met ons, op zodat wij deze voor je kunnen verwijderen.

Inzicht in je energieverbruik

Als wij je inzicht geven in je energieverbruik

Om je inzicht te kunnen geven in je energieverbruik werken we samen met EnergyZero. EnergyZero is de "Onafhankelijk Diensten Aanbieder" (ODA). Een ODA leest, als je daarvoor toestemming hebt gegeven, de gegevens van je slimme energiemeter uit en stelt die gegevens aan je beschikbaar in een overzichtelijk dashboard dat je kunt inzien in Mijn Independer. Independer en EnergyZero zijn daarvoor samen verantwoordelijk.

Wat betekent "samen verantwoordelijk"?

Independer en EnergyZero hebben afgesproken gemaakt om te zorgen dat jij altijd je rechten kunt uitoefenen. Wat je rechten zijn, staat onder "Wat zijn jouw rechten" in dit privacystatement. We hebben bijvoorbeeld afgesproken dat je zowel bij EnergyZero als Independer kunt aankloppen. De partij bij wie je aanklopt, helpt je dan. Mocht het nodig zijn, betekent dat dat Independer de gegevens opvraagt, laat aanpassen of verwijderen bij EnergyZero of andersom. Mocht dat echt niet kunnen, brengt Independer je in contact met EnergyZero of andersom.

Toestemming

Het uitlezen van je gegevens gebeurt op basis van toestemming. Die toestemming kun je altijd en zonder reden intrekken. We stoppen dan met het uitlezen van de gegevens en verwijderen de gegevens die we hebben uitgelezen. Dat betekent wel dat je geen inzage meer hebt in je (eerdere) verbruik.

Wie weet wat van mij?

EnergyZero leest per kwartier je meterstanden uit en weet op basis daarvan wat je verbruikt. Independer krijgt van EnergyZero alleen het totale maand- en jaarverbruik terug, zodat we je op basis daarvan beter kunnen adviseren. Independer heeft geen inzicht in het detailverbruik. Daarnaast wisselen Independer en EnergyZero gegevens uit die nodig zijn om de dienst te leveren, zoals wie je bent, dat je toestemming hebt gegeven en of je de dienst ook echt gebruikt.

EnergyZero voert bovendien statistisch onderzoek uit op basis van de (verbruiks-)data van Independer-klanten en deelt die in anonieme ("geaggregeerde") vorm met Independer. Independer kan op basis van die inzichten producten ontwikkelen, marktonderzoek doen of persberichten en weblogs publiceren.

Het privacybeleid over de ODA-diensten van EnergyZero kun je hier als PDF downloaden.

Delen van gegevens

Van wie krijgen wij jouw gegevens en met wie kunnen wij die delen?

Soms geven wij je gegevens door. En soms controleren wij je gegevens bij andere bedrijven. We versturen geen gegevens naar ontvangers buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Als dat voor een bepaald product of bepaalde dienst wel zo is, zullen we je dat eerst laten weten.

Wij kunnen gegevens uitwisselen met:

  • Dienstverleners die ons helpen bij het leveren van onze diensten aan jou. Daarbij kun je denken aan technische dienstverleners, zoals de partij die onze website host of partijen die ons helpen om (veilig) informatie uit te wisselen. Maar ook administratief dienstverleners zoals het bedrijf dat onze incasso’s verzorgd of serviceproviders op het gebied van (financiële) dienstverlening.
  • Partijen die de premies berekenen of ons informatie geven over het ding wat je wil verzekeren. Soms halen we die gegevens op bij de verzekeraar en soms bij een derde partij die hierin gespecialiseerd is.
  • Partijen die ons helpen om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen of fraude te bestrijden.
  • Geef je een review over een tandarts, dan worden je gegevens opgeslagen bij MediQuest. MediQuest is onze partner als het gaat om het verzamelen en beheren van alle gegevens binnen de tandartsvergelijking. MediQuest is volledig onafhankelijk.
  • Als we je schade behandelen, gebeurt dat door een schadebehandelaar van Van Ameyde bij ons op kantoor. Indien nodig worden je gegevens gedeeld met partners die de schade beoordelen of herstellen.
  • Als je onze website bezoekt en niet-functionele cookies toestaat, worden meetpixels van advertentienetwerken geladen, zodat we je bijvoorbeeld gerichte aanbiedingen kunnen doen. Hetzelfde geldt als je de social media knoppen activeert: dan worden social media knoppen geladen. Deze partijen kunnen dan je IP-adres en informatie over je browser zien. Als je dat niet wil, kun je je toestemming hier intrekken. Daar zie je ook altijd het actuele overzicht van de partijen met wie we hiervoor samenwerken.
  • We ontvangen openbare informatie over adressen van huizen die mogelijk worden verkocht of waar iemand mogelijk gaat verhuizen. Deze gegevens ontvangen we van Leadlabel en koppelen we vervolgens aan onze eigen klantgegevens. Zo kunnen we op het juiste moment relevant voor je zijn. Meer daarover leggen we hier uit.
  • Om producten te verbeteren en nieuwe te ontwikkelen, delen wij data over de vergelijkingen die op onze website gemaakt worden met de verzekeraars waarmee we samenwerken. We verstrekken alleen gegevens die niet direct herleidbaar zijn tot een persoon en echt nodig zijn voor dit doel. Naast de eisen uit de AVG leggen wij ook contractueel vast dat de gegevens uitsluitend voor productontwikkeling en -verbetering gebruikt mogen worden. Ieder ander gebruik is verboden. Meer informatie over de samenwerking met verzekeraars vind je hier.

Fraude- en risicobeheersing

Verzekeraars en volmachtorganisaties in Nederland delen gegevens met elkaar in het Centraal Informatie Systeem ("CIS"). Dat doen ze om risico’s beheersbaar te maken en fraude tegen te gaan. Independer als tussenpersoon heeft geen toegang tot het CIS en kan dus geen gegevens in CIS raadplegen of vastleggen. Independer Services verricht handelingen namens verzekeraars (een zogenaamde “volmacht”) en doet dit wel.

Het CIS wordt beheerd door de Stichting CIS. Zie voor meer informatie de hiervoor gelinkte website. Daar vind je ook andere contactgegevens en het privacyreglement van Stichting CIS.

Als je een hypotheek of lening aanvraagt, voert de geldverstrekker een kredietwaardigheidsonderzoek uit. Dat houdt in dat ze bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel met jouw persoonsgegevens in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) toetst of er een kredietrisico bestaat.

Hoe lang bewaren wij je gegevens?

Wij bewaren je gegevens zolang wij die nodig hebben. Bijvoorbeeld om de dienst te leveren die je van ons vraagt, zolang je een klacht of rechtszaak daarover kunt indienen en als het moet van de wet. Daarna verwijderen wij je gegevens, of maken je gegevens anoniem. 

Als wij je gegevens anoniem maken dan verwijderen wij alle gegevens die naar jou verwijzen. De gegevens kunnen niet meer aan jou gekoppeld worden. Met behulp van de anonieme gegevens doen we wetenschappelijk en statistisch (markt-)onderzoek, bijvoorbeeld om nieuwe producten te ontwikkelen of ons aanbod van producten en diensten beter op de behoefte van onze bezoekers aan te laten sluiten.

Beveiliging

Hoe zorgen wij dat jouw gegevens veilig zijn bij ons?

Onze website en IT-systemen zijn goed beveiligd. En wij nemen steeds maatregelen om misbruik van jouw gegevens te voorkomen. Ook onze medewerkers hebben duidelijke instructies gekregen hoe zij om moeten gaan met jouw gegevens. Heb je toch een (beveiligings-)probleem gevonden? In ons Responsible Disclosure beleid lees je hoe je dit veilig aan ons kunt melden.

Jouw rechten

Wat zijn jouw rechten?

Jouw rechten zijn ook in de wet geregeld. Je mag:

  • jouw gegevens bij ons opvragen.
  • jouw gegevens laten veranderen als die niet kloppen.
  • jouw gegevens laten verwijderen. Het komt vaak voor dat wij je gegevens niet kunnen verwijderen. Bijvoorbeeld omdat wij je gegevens nog nodig hebben. Of om ons aan een wet te houden.
  • bezwaar maken tegen bepaald gebruik van jouw gegevens. Als je bijvoorbeeld geen e-mails meer van ons wilt ontvangen, of niet wil dat we hier je klantprofiel voor gebruiken. In onze e-mails staat een link waarmee je je kunt afmelden, maar dit kan ook via deze pagina. Je mag ook bellen. In andere gevallen geef je duidelijk aan waarom je bezwaar maakt, zodat wij dit kunnen beoordelen.
  • Je toestemming stoppen. Gaf je ons toestemming om jouw gegevens te gebruiken? Dan mag je je toestemming later weer stoppen. Wij gebruiken je gegevens vanaf dat moment niet meer.
  • Je gegevens overdragen. Wanneer je gegevens aan ons hebt gegeven met jouw toestemming of op basis van onze overeenkomst. Overdragen kan aan een andere partij of aan jezelf
  • het gebruik van je gegevens tijdelijk beperken. Bijvoorbeeld als je bezwaar hebt gemaakt tegen gebruik van jouw gegevens.

Hoe maak je gebruik van jouw rechten?

Stuur ons een brief of een bericht via ons contactformulier en kies voor het onderwerp privacy. Stuur daarbij of upload een kopie van je paspoort of ID-kaart. Wil je je Burgerservicenummer (BSN) en pasfoto alsjeblieft onleesbaar maken? Als we je geïdentificeerd hebben, verwijderen we de kopie van je paspoort of ID-kaart weer. Uiterlijk binnen vier weken na ontvangst van je bericht, krijg je van ons een reactie.

Independer.nl N.V.
T.a.v. de Functionaris Gegevensbescherming
Celebeslaan 2
1217 GV Hilversum

Je kunt veel van je gegevens bekijken of veranderen in Mijn Independer.

Vraag, tip of klacht?

Heb je een vraag, tip of klacht over privacy bij Independer? Stuur een e-mail naar de Functionaris Gegevensbescherming van Independer via privacy@independer.nl. Je kunt ook een brief sturen naar:

Independer.nl N.V.
T.a.v. de Functionaris Gegevensbescherming
Celebeslaan 2
1217 GV Hilversum
Komen wij er samen niet uit? Leg je klacht dan voor aan de Autoriteit Persoonsgegevens.


Wijzigingen

Wij kunnen dit privacystatement veranderen

Dat mag bijvoorbeeld als er iets verandert in de wetten of regels. Of als wij nieuwe producten of diensten ontwikkelen. Op onze website vind je altijd de laatste versie. Deze laatste versie is van 17 juli 2020.

Independer gebruikt cookies

Independer gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren en je relevante advertenties te kunnen laten zien. De partijen waarmee we samenwerken kunnen dan zien dat je onze website hebt bezocht. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.