Veelgestelde vragen Independer Verhaalservice

Schade aan je auto door een ander? Bij ons kun je altijd terecht. Onze schadecoaches helpen je de kosten vergoed te krijgen van de tegenpartij. Jij, als klant van Independer, maakt kosteloos gebruik van de Independer Verhaalservice. Wil je meer weten over de Independer Verhaalservice? Hieronder lees je veelgestelde vragen.

Voor wie is de Independer Verhaalservice?

De Independer Verhaalservice is bedoeld voor iedereen met schade aan zijn auto die een ander heeft veroorzaakt. Voorwaarde is wel dat voor de auto alleen een WA-verzekering of WA + beperkt cascoverzekering is afgesloten.

Is de Independer Verhaalservice gratis?

Ja, de Independer Verhaalservice is gratis. De kosten die Independer maakt om het verhaal uit te voeren, worden ook verhaald op de tegenpartij, dus daar heb jij geen last van. Als we schade gaan claimen en dit achteraf niet lukt, is de service voor jou kosteloos. Je hoeft dus nooit te betalen voor de service die onze schadecoaches je bieden. 

Moet ik betalen voor vervangend vervoer?

Als je een WA-autoverzekering hebt, betaal je zelf een deel van de kosten van een huurauto. De verzekeraar van de tegenpartij vergoedt (als ze aansprakelijk zijn) 80% en jij betaalt 20%. Waarom? Je eigen auto staat nu stil in de garage en verbruikt nu geen olie. Ook is de auto daardoor minder snel aan onderhoud toe en is er geen slijtage door gebruik. Je had hiervoor dus eigenlijk kosten gehad die je nu bespaart. Daarom wil verzekeraar dat je een deel van de huurautokosten op je neemt. Heb je een WA + beperkt casco of een WA + volledig casco autoverzekering? Dan krijg je vaak gratis vervangend vervoer, ongeacht wie er schuldig is aan de schade.  

Hoelang duurt het voordat mijn schade wordt vergoed?

Hier kunnen we geen eenduidig antwoord op geven. Onze schadecoaches zetten alles direct in gang maar ze zijn altijd afhankelijk van de reactie van de verzekeraar. Sommige verzekeraars reageren binnen twee weken en sommige binnen vijf weken. We houden je hiervan op de hoogte. 

Mag ik mijn schade ook laten uitbetalen?

Ja, als je schade kan worden geclaimd, mag je zelf kiezen of je de schade laat herstellen of uitbetalen. We raden je altijd aan om schade te herstellen bij een herstelbedrijf. Doe je dit niet? Dan blijft je auto beschadigd en kun je bij een volgende aanrijding nooit aantonen of de schade nieuw is. Hierdoor bestaat een kans dat je een volgende schade niet volledig vergoed krijgt.    

Kan ik zelf mijn garage kiezen?

Ja, je mag zelf kiezen in welke garage je de auto laat repareren. 

Hoe stuur ik het schadeformulier toe?

Je kunt de schade online melden. Maak foto's of schans van het schadeformulier en van de schade en upload deze meteen tijdens het melden. 

Wil je meer weten over het schadeformulier, of wil je het formulier downloaden? Klik dan hieronder.

De verzekeraar van de tegenpartij vraagt of ik contact wil opnemen. Moet ik dat doen?

Als de Independer Verhaalservice de schade namens jou behandelt of gaat behandelen, hoef je zelf geen contact op te nemen met de tegenpartij. Dit doen wij namens jou, en mogelijk hebben wij dit al gedaan.

Ik krijg post van de tegenpartij. Wat moet ik ermee doen?

Als de Independer Verhaalservice de schade namens jou behandelt of gaat behandelen, kun je de post van de tegenpartij online aan je dossier toevoegen. Wij beoordelen dan of deze door jou beantwoord moet worden. In de meeste gevallen is dit niet nodig, omdat wij de gevraagde informatie al hebben doorgegeven.

Nog ergens hulp bij nodig?

035 626 55 44

vandaag tot 18:00 uur

Stel je vraag ook aan ons via:

Independer gebruikt cookies

Independer gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren en je relevante advertenties te kunnen laten zien. De partijen waarmee we samenwerken kunnen dan zien dat je onze website hebt bezocht. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.