Energiecontract annuleren: zo doe je dat

Wil je het aangevraagde energiecontract annuleren binnen de 14 kalenderdagen en heb je nog geen bevestiging gehad van de energieleverancier? Dan kun je contact met ons opnemen om het contract te annuleren. Heb je wel al een bevestiging ontvangen van de leverancier, dan kun je het beste contact opnemen met de energieleverancier zelf. De wijze van annuleren kan per leverancier verschillen. Bij sommige leveranciers kan de annulering telefonisch worden doorgegeven, maar het kan ook zijn dat dit alleen schriftelijk of per e-mail kan. Wij raden daarom aan om altijd even telefonisch contact op te nemen. Dan weet je zeker dat de annulering goed gaat.

Je energiecontract buiten de bedenktijd annuleren

Ook na de bedenktijd kan het contract verbroken worden. Bijvoorbeeld als je een klacht hebt of als je gaat verhuizen en het contract niet meeneemt. Je moet altijd rekening houden met 30 dagen opzegtermijn. Als je een contract hebt met een vaste looptijd, betaal je mogelijk een opzegvergoeding. Als het contract een onbepaalde looptijd heeft, kun je altijd zonder opzegvergoeding het contract verbreken. De manier van opzeggen kan per leverancier verschillen.