Energie: wat zijn de veelgestelde vragen over klachten?

Heb je een klacht over Independer of over je energieleverancier? Dan wil je weten wat je het beste kunt doen. Lees hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden over klachten.

Wat kan ik doen als ik een klacht over Independer heb?

Ben je niet tevreden over de dienstverlening van Independer? Dan kun je een klacht bij ons indienen door een e-mail te sturen naar klacht@independer.nl. Je klacht wordt daarna meteen toegewezen aan een medewerker die de klacht verder behandelt. Die persoon neemt binnen twee werkdagen telefonisch contact met je op en laat je weten hoe lang het ongeveer duurt om je klacht af te handelen.

Bij wie kan ik terecht met een klacht over mijn leverancier?

Als je een klacht hebt over je leverancier of netbeheerder, moet je er altijd eerst samen proberen uit te komen. Iedere leverancier of netbeheerder heeft een verplichte klachtenprocedure. Kom je er met jouw leverancier of netbeheerder, na je schriftelijke klacht, echt niet uit? Dan kun je nog terecht bij de Geschillencommissie Energie en Water. Bekijk voor meer informatie de website van de Rijksoverheid.

Wie moet ik bellen bij een storing?

Wanneer je een storing hebt met je gas of stroom, kun je hiervoor het Nationaal Storingsnummer bellen via 0800-9009. Je kunt dit nummer ook bellen wanneer je bijvoorbeeld een gaslucht ruikt. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Independer gebruikt cookies

Independer gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren en je relevante advertenties te kunnen laten zien. De partijen waarmee we samenwerken kunnen dan zien dat je onze website hebt bezocht. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.