Samenwerking met InnoFin

Voor het adviseren en bemiddelen in een lening werkt Independer sinds 2020 samen met Innofin.

Het aanvragen van een passende lening is soms erg lastig. Dat heeft te maken met dat er, net als bij een hypotheek, heel goed gekeken moet worden naar je persoonlijke financiële situatie. Daarnaast zijn er veel verschillende aanbieders. De rente die je aangeboden krijgt, is altijd gebaseerd op jouw specifieke situatie. Wanneer je een lening gaat aanvragen, wil je natuurlijk precies weten waar je aan toe bent. En of je wel de best passende lening hebt. Om je hier nog beter bij te helpen, zijn we de samenwerking aangegaan met InnoFin. Op deze manier kunnen zij, samen met jou, een heel goede vergelijking maken van de beschikbare leningen. Daardoor weet je zeker dat je goed zit en je de extra maandelijkse lasten kunt betalen. Gesteund door het advies van InnoFin, weet je dat je de juiste keuze maakt.

Door deze samenwerking kunnen we niet alle producten aanbieden, maar wel het grootste deel. Wil je weten of de rente die jij hebt gekregen ook een scherpe rente is? Bekijk dan ons overzicht met actuele rentes. We updaten dit overzicht elke maand met de hoogste en laagste rentes. Dat geeft een idee hoe scherp de voorgestelde rente is.

Over InnoFin

InnoFin is een onafhankelijk financieel service center gericht op consumptief krediet. Zij zijn een expert op dit gebied, kennen alle producten en helpen jou om de juiste keuze te maken. InnoFin heeft ongeveer 15 medewerkers in dienst die alle aanvragen via Independer afhandelen. Deze medewerkers worden deels intern opgeleid, maar hebben vaak ook op andere plekken al ervaring opgedaan. Bijvoorbeeld bij een bank. Ze weten dus goed hoe het er bij een kredietverstrekker aan toe gaat.

De InnoFin-medewerkers weten wat het is om samen met een klant het adviestraject te doorlopen. Die ervaring maakt InnoFin een geschikte partner van Independer om een uitstekende, gezamenlijke dienstverlening aan te bieden.

Aanvraagtraject bij InnoFin in zes stappen

InnoFin helpt je in het aanvraagtraject bij alle noodzakelijke stappen. Dit volledige traject bestaat uit zes stappen en kan in twee dagen geregeld zijn:

  1. Jij doet je aanvraag voor de lening via onze website.
  2. De aanvraag komt binnen bij InnoFin en nog dezelfde dag (alleen niet op zondag) word je gebeld om de aanvraag door te nemen. Lukt het niet om op te nemen? Dan krijg je een SMS met een telefoonnummer om even terug te bellen.
  3. Een medewerker doet een intake gesprek met je en stelt wat eerste vragen over je financiële situatie. Blijkt hieruit dat je kunt lenen? Dan wordt je aanvraag doorgezet naar een kredietadviseur. Mocht je vanwege je financiële situatie geen geld kunnen lenen, zeggen we dat ook eerlijk.
  4. De kredietadviseur neemt je aanvraag nogmaals door. Ook wordt je persoonlijke situatie bekeken en er wordt een aanvraag ingediend bij de bank.
  5. De bank/kredietverstrekker levert een offerte en een overzicht van stukken die je moet aanleveren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld loonstroken, bankafschriften en een kopie van je ID-bewijs.
  6. Na het insturen van deze documenten en het ondertekenen van je contract, ontvang je snel het geld.