Hypotheek: lees alle reviews over Rabobank.

Hypotheek

Lees hier alles over een hypotheek van Rabobank. Klik op het product voor meer informatie.


Reviews: 63% beveelt Rabobank aan.

Rabobank scoort gemiddeld een 7,9. Dit is het gemiddelde uit 176 beoordelingen van Rabobank klanten. Daarvan hebben 162 klanten ook nog een toelichting gegeven over Rabobank door middel van een review.

Beoordelingen gemaakt door klanten Rabobank

Deze beoordelingen zijn van klanten die bij Rabobank een hypotheek hebben afgesloten.


Toon alle 176 reviews

Totaal score
7,9
Snelheid offerte
7,7
Duidelijkheid offerte
7,6
Service
7,5
Verplichte verzekering(en)
7,8
Verlengingsbericht
9,0

sorteer op: datum ▼ | score

"Niet meer de bank van weleer"
09 januari 2018 | Hunkstrom

In 2012 hebben wij onder goede voorwaarden en naar volle tevredenheid een hypotheek met NHG kunnen afsluiten bij de Rabobank. Nu staan wij voor de renteverlenging van deze hypotheek, maar het voorstel dat wij ontvangen hebben, is vergeleken met andere hypotheekverstrekkers onder dezelfde condities (+ 0,2-0,4%) en de rentetarieven die de Rabobank onder dezelfde voorwaarden aanbiedt bij annuïtaire en lineaire hypotheken (+ 0,25%) ronduit slecht. Het gevoel dat wij hierbij krijgen is dat bestaande klanten met een bankspaarhypotheek niet belangrijk zijn. Door de bijkomende kosten loont het net niet om over te stappen naar een andere hypotheekverstrekker. Het lijkt er op dat de Rabobank bij het vaststellen van de aanbieding daar ook op inspeelt. De renteverlenging gaat ons dus jaarlijks onnodig extra geld kosten, terwijl daar geen enkele goede reden voor te bedenken is. Wij vinden dat Rabobank-onwaardig !!

Score
6,1
Snelheid offerte
7,8
Duidelijkheid offerte
1,0
Service
1,0
Verlengingsbericht
10,0


"Ik adviseer mijn kinderen, geen hypotheek bij de RABO bank"
27 december 2017 | Anoniem

bijna 20 jaar geleden een hypotheek afgesloten bij de RABO bank. Gestart met een spaar- en een aflossingsvrij hypotheek. Rentevaste periode van 10 jaar. Een hele lage rente en ik was super tevreden. Na 10 jaar was de rentevaste periode om en kreeg ik een nieuw voorstel. Jeetje wat was die rente hoog. Maar even bellen en de rente kon gelijk met 0,4% omlaag. Nog steeds niet bij de goedkoopste maar ik had ook geen zin om mijn hypotheek te verhuizen. Nu is de 2e rentevasste periode bijna voorbij en heb ik weer een aanbieding van de bank gekregen. Geloof het of niet maar weer krijg ik een aanbod met een veel te hoge rente aanbod. Ik kies nu om mijn aflosingsvrije hypotheek af te lossen. En omdat mijn spaarhypotheek al 20 jaar loopt zal de rente mij geen pijn doen. IK ADVISEER OM GEEN HYPOTHEEK BIJ DE RABO AF TE SLUITEN. Ook de afgelopen jaren problemen met de bank om te kunnen aflossen. Gaat allemaal niet zo makkelijk. Je bent een nummer waaraan ze buitensporig aan willen verdienen.

Score
7,0
Snelheid offerte
5,5
Duidelijkheid offerte
3,3
Service
5,5
Verlengingsbericht
10,0


"Hypotheekverstrekker of Autoverkoper?"
18 juli 2016 | Anoniem

Moest ten tijde van de crisis mijn rentevastperiode vastleggen. Kan ik niet beter variabel doen? was mijn vraag. Nee, lange tijd vastzetten dan heb je meer zekerheid! was het antwoord. U kunt het beter snel doen, want ik zie dat de rente weer 0.2% is gestegen. Na enkele dagen weer contact gehad met de bank en er werd wederom verteld dat de rente 0.2% was gestegen. Ik mocht 'm toch nog tegen hetzelfde tarief vastzetten als een paar dagen eerder, maar ik moest wel beslissen. Niet variabel? Nee, te veel onzekerheid! Okay, zet dan maar vast voor 10 jaar. Voor 10 jaar te veel betalen!! Goed geadviseerd!!! Mag ik m'n rente middelen? Nee, de hele rit uitzitten, anders een boete!! Mocht wel m'n hypotheekvorm aanpassen. Van een beleggingshypotheek naar annuiteit/liniair. De beurs stond tenslotte op een dieptepunt. Kan ik niet beter op stijgende koersen wachten? Nee, te volatiel, te risicovol. Okay zet dan maar om. Wel even tekenen dat wij niet aansprakelijk zijn voor uw beslissing! Bedankt Rabo

Score
3,1
Snelheid offerte
5,5
Duidelijkheid offerte
5,5
Service
3,3
Verplichte verzekering(en)
1,0


"Graaiers"
27 juni 2016 | Tjalle van der Wal

We hebben een kleine hypotheek op ons Groninger tjalk de Dankbaarheid, waar wij op wonen . Het schip is kadastraal ingeschreven. ik heb een vaste baan. Verleden jaar zijn we op de helling geweest voor normaal onderhoud. Hier zit een prijskaartje aan. Gevraagd aan de bank de hypotheek iets te verhogen waardoor we deze rekening kunnen betalen. Maar dit werd niet verstrekt, geen vaste lig plaats. Wel met absurd hoge hypotheken werken maar als het er op aankomt de klant het probleem die de bank zelf veroorzaakt heeft op te laten lossen met alle gevolgen van dien. Ik begrijp niet dat de banken hun klanten op die manier laten stikken. Graaiers zijn het. Beschamend. In en in triest. Heb er geen woorden voor.

Score
4,8
Snelheid offerte
5,5
Duidelijkheid offerte
5,5
Service
3,3


"Super snelle terugkoppeling/akkoord hypotheek en duidelijk"
02 juni 2016 | Anoniem

Positief niks te klagen

Score
10,0
Snelheid offerte
10,0
Duidelijkheid offerte
10,0
Service
10,0


"Prima service!"
02 juni 2016 | Anoniem


Score
7,8
Snelheid offerte
7,8
Duidelijkheid offerte
7,8
Service
7,8


"Had op dat moment de laagste rente. Bank- verzekerings zaken liepen aan via Rabobank"
02 juni 2016 | Anoniem

Nct

Score
10,0
Snelheid offerte
10,0
Duidelijkheid offerte
10,0
Service
10,0


"Goed en duidelijk"
21 april 2016 | Pardoel

ik had een overbrug hypotheek en betaald 2.3 % rente

Score
8,7
Snelheid offerte
7,8
Duidelijkheid offerte
7,8
Service
7,8
Verplichte verzekering(en)
10,0


"Rabobank sjoemelt elke keer weer bij hypotheekproduct"
08 oktober 2015 | Hans

Ik heb langere tijd een Rabo hypotheek, veelal met korte looptijd, echter sinds de crisis merk je keer op keer dat de bank sjoemelt met de tarieven. Waar eerst de opslag voor een tophypotheek 0,5% was werd dit ineens 0,9; weg voordeel rentedaling. Rabo prijsde zich hiermee echter compleet uit de markt en je kreeg een korting als je ook je betaalrekening daar had met storting salaris. Helaas echter niet voor lopende hypotheken: 2e keer genaaid. Op 1 oktober liep mijn rentevastperiode weer af en juist op die dag daalt de rente nog met 0,1%, dacht ik! Want Rabo had een nieuw foefje bedacht bestaande klanten die toch een hogere overstapdrempel hebben op te lichten; ineens was er een afwijkend, hoger tarief, voor aflossingsvrije hypotheken. Voor de 3e keer binnen 3 jaar dus genaaid en weg voordeel. Kortom; denk goed na voordat je bij Rabo je hypotheek afsluit. Als je met een uiterst onbetrouwbare verstrekker je hypotheek wil regelen dan zit je daar goed, anders advies weg te blijven!

Score
7,0
Snelheid offerte
3,3
Duidelijkheid offerte
5,5
Service
5,5
Verplichte verzekering(en)
10,0


"Duur "verplicht" advies"
27 april 2015 | Pieter

Geen nieuwe hypotheek maar een kleine verhoging i.v.m. ingrijpend onderhoud. Dat was de bedoeling. Maar ja. De Rabo noemt zichzelf adviesbank. Dus eerst een duur advies betalen en dan pas centjes. Dat advies, als het al een advies was, kwam zo uit de computer; geen enkele verwijzing naar mijn persoonlijke situatie. Moest wel 1.100 euro kosten. Bank om uitleg gevraagd. Niks aan te doen. Advies volgens wet- en regelgeving verplicht. Geen onderbouwing van veel te duur "advies". Klacht bij het KiFiD ingediend. Afgewezen o.a. omdat advies volgens huidige wet- en regelgeving verplicht was. KiFiD gevraagd waar ik die wet- en regelgeving dan kon vinden. Antwoord (zwart op wit): Die wet- en regelgeving bestaat niet. M.a.w. De Rabo liegt en het KiFiD gaat daarin mee. En zo belazert Rabo met steun van het KiFiD zijn klanten.

Score
7,4
Snelheid offerte
5,5
Duidelijkheid offerte
5,5
Service
5,5
Verplichte verzekering(en)
10,0


12345678917volgende1 - 10 totaal 162


rapport

Gesprek gehad met een adviseur?

Kijk of je goed bent geadviseerd en ontvang direct het gratis adviesrapport.

Vergelijken heeft zin

Zoveel bezoekers vergeleken afgelopen week alle hypotheken op Independer: