Je details

MoneYou
Spaarrekening
0,25 %
Rente
Let op
MoneYou en ABN Amro delen samen een bankvergunning. Daarom krijg je maar één keer max. 100.000 euro uitgekeerd door De Nederlandsche Bank als beide banken failliet gaan.
Terug

Productkenmerken

Klantcijfer

Klantcijfer

Dit is het gemiddelde cijfer dat onze bezoekers aan deze spaarbank geven voor de kwaliteit van dienstverlening.

Wil je zelf een waardering geven voor een spaarbank? Klik dan op het aantal reviews en volg de link.

Geef je mening7,1

Klantcijfer

Deze beoordelingen zijn van klanten die bij deze bank een spaarrekening hebben.

Totaal
7,1
Website/internetbankieren
6,3
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,6
Snelheid geld overmaken
7,0
Gemak van geld overmaken
7,7
Gemak en snelheid openen rekening
7,0
Minimum eerste inleg

Soms ben je verplicht een minimaal bedrag te storten om de getoonde rente te ontvangen. Je ziet hier om welk bedrag het gaat.

geen minimale inleg
Maximale eerste inleg

Sommige banken stellen een maximum aan het eerste bedrag dat je op je spaarrekening stort. Je ziet hier om welk bedrag het gaat.

geen maximale inleg
Welke termijn op de rekening voor getoonde rente

Bij sommige spaarrekeningen ontvang je alleen de getoonde rente als je spaartegoed een aantal maanden op je rekening blijft staan. Staat er niets vermeld dan geldt er geen minimaal spaarperiode.

maanden
Tijdstip rentebetaling

Je ziet hier wanneer de bank rente uitkeert op deze spaarrekening. Dat kan zijn elk jaar, elk kwartaa, elke maand of dagelijks.

per kwartaal
Maandelijks verplicht inleggen

Bij sommige spaarrekeningen ben je verplicht om elke maand geld te storten op je rekening. Je ziet hier of dat voor deze spaarrekening ook geldt.

nee
Opnamekosten

Bij sommige spaarrekeningen moet je een bepaald percentage van het op te nemen bedrag betalen aan de bank. Je vindt hier om hoeveel procent het bij deze spaarrekening gaat.

niet van toepassing
Basisrente

Sommige banken splitsen de spaarrente in een basis- en een bonusrente. De bonusrente ontvang je als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Voldoe je daar niet aan dan ontvang je de basisrente. Staat er hier een kruis dan krijg je de getoonde rente altijd en is er dus geen sprake van basis- en bonusrente.

Internetbankieren mogelijk

Je ziet hier of je je spaarrekening via internet kan beheren.

Telefonisch bankieren mogelijk

Je ziet hier of het mogelijk is om per telefoon geld over te maken van je spaarrekening naar een andere rekening.

Rekeningafschriften

Je ziet hier of je rekeningafschriften per post ontvangt en zoja, hoe vaak je ze ontvangt.

nooit
Betaalrekening verplicht

Soms kun je bij een bank alleen een spaarrekening afsluiten als je er ook een betaalrekening hebt (of er één afsluit). Je ziet hier of dit ook voor deze spaarrekening geldt.

Laatste rentewijziging

Je ziet hier wanneer de bank voor het laatst de rente van deze spaarrekening heeft verhoogd of verlaagd .

14-11-2018
Depositogarantiestelsel

Nederlands Depositogarantiestelsel

Deze bank valt onder het Nederlands Depositogarantiestelsel.

Meer dan 100.000 euro spaargeld? Wij raden je aan je spaargeld over meerdere banken te spreiden die ieder een eigen bankvergunning hebben.

Nederlandse Garantiestelsel
Garantiebedrag

Valt de bank onder een depositogarantiestelsel? Dan zie je hier hoeveel spaargeld een rekeninghouder maximaal terugkrijgt als de bank failliet is.

€ 100.000
Bijzonderheden

Zijn er bijzonderheden bij deze bank? Hebben ze bijvoorbeeld een kortingsactie of delen zij hun bankvergunning, dan staat dat hier vermeld.

MoneYou en ABN Amro delen samen een bankvergunning. Daarom krijg je maar één keer max. 100.000 euro uitgekeerd door De Nederlandsche Bank als beide banken failliet gaan.


Plus- en minpunten

Pluspunten:
+Direct kosteloos opneembaar


Klantcijfer

Totaal
7,1
Website/internetbankieren
6,3
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,6
Snelheid geld overmaken
7,0
Gemak van geld overmaken
7,7
Gemak en snelheid openen rekening
7,0
Ga naar klantcijfer

Over MoneYou

MoneYou is een online financiële dienstverlener, die ernaar streeft duidelijke producten op eenvoudige wijze aan te bieden. MoneYou is al in 2001 gestart.

MoneYou B.V. is geregistreerd bij de AFM als aangesloten onderneming van ABN AMRO Bank N.V. op grond waarvan zij optreedt als aanbieder van hypothecaire kredietproducten en als bemiddelaar in consumptief krediet- en spaarprodukten.

Meer over MoneYou


Wat regelt Independer voor jou?

Als je voor MoneYou als aanbieder kiest, leiden we je door naar de website van MoneYou. De aanbieder handelt alles met jou af.

Meer over deze rol

Reviews: 56% beveelt MoneYou aan.

MoneYou scoort gemiddeld een 7,1. Dit is het gemiddelde uit 97 beoordelingen van MoneYou klanten. Daarvan hebben 90 klanten ook nog een toelichting gegeven.

Geef je mening over deze bank.

Beoordelingen gemaakt door klanten MoneYou

Deze beoordelingen zijn van klanten die bij MoneYou een spaarrekening hebben afgesloten.


Toon alle 97 reviews

Totaal score
7,1
Gemak en snelheid openen rekening
7,0
Gemak van geld overmaken
7,7
Snelheid geld overmaken
7,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,6
Website/internetbankieren
6,3

Alle reviews

Toon alle reviews


sorteer op: datum ▼ | score

"Slechte service"
12 april 2019 | CMB

Geprobeerd een spaarekening te openen. Tijdens dit proces moest er een copie van je paspoort worden ingestuurd en een bedrag overgemaakt ter verificatie. Optimistisch een bedrag van 10 EUR overgemaakt. Dit alles was op 22/3/2018. Echter na enige tijd verscheen er een melding dat de aanvraag niet werd geaccepteerd. Na bellen met de HD kreeg ik te horen dat de scan van het paspoort niet groot genoeg was. Ik heb de scan bekeken maar deze was glashelder en alle details ware goed te bekijken. Ik heb hierop laten weten dat ik dan de aanvraag maar wou cancellen en vroeg of de 10 EUR dan terug kreeg. Dat was akkoord en dat bedrag zou automatisch teruggestort worden. Echter na die tijd kreeg ik verschillende herinnerings E-mail dat ik de spaarrekening moest activeren. ik kon wel inloggen en zien dat ik nog steeds een kopie van het paspoort moest sturen. Begin April een E-mail gestuurd dat ik dit niet wil en de aanvraag wil stoppen. Geen reactie. Op 9/4 maar weer gebeld. Hier werd aangegevn dat

Score
1,5
Gemak en snelheid openen rekening
1,0
Website/internetbankieren
2,0


"Moneyou Onbruikbaar voor normaal betalingsverkeer"
03 maart 2019 | Jan

Afgelopen maanden geprobeerd moneyou go te gebruiken met zeer slechte resultaten. De APP wil pas inloggen na een reboot van mijn telefoon. Dit moet elke keer worden gedaan. Anders geeft hij een technische fout. Bij overschrijven met Ideal stop de transactie altijd met een technische fout melding. Soms is de transactie dan gelukt , soms niet. Automatisch overschrijven (netflix) is niet gelukt. Na de test met het overmaken van een cent, blijft Moneyou de netflix incasso's weigeren. Al dit voorgaande maakt de Moneyou Go voor mij onbruikbaar. Mijn telefoon is een Android 7 en nog geen 2 jaar oud.

Score
3,2
Gemak en snelheid openen rekening
6,0
Gemak van geld overmaken
1,0
Snelheid geld overmaken
1,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,0
Website/internetbankieren
1,0


"Internetbank niet van deze tijd"
11 januari 2019 | Ruud

Poging gedaan om een spaarrekening te openen bij de moneyoubank,nou dat viel even tegen. Begonnen op zaterdag 13.00 uur kijken op hun site om wat informatie te krijgen,ziet er duidelijk uit maar toch een paar onduidelijkheden,gekeken hoe ik contact kon krijgen,kan op 3 manieren maar ik koos voor bel mij terug en ook een whatsapp gestuurd, helaas gewacht tot 17.00 uur einde werktijd volgens hun site geen teken van leven. Toen toch maar geprobeerd een rekening te openen , na 3 keer alle gegevens ingevuld en geüpload te hebben, kwam ik erachter dat hun systeem niet werkt want je komt steeds weer in het start menu terecht en ben je je gegevens kwijt en kunt niet na een volgend menu, 2 x geld overgemaakt maar geen bevestiging, Ze reageren niet op mail, whatsapp, krijg de indruk dat er maar een paar mensen op kantoor werken die alles moeten doen. Ben na bijna een week maar gestopt en heb gevraagd wat ze met ID gegevens doen.Nog geen antwoordt. Zelf via internet een rek openen onmogelijk.

Score
2,5
Gemak en snelheid openen rekening
1,0
Gemak van geld overmaken
4,0
Snelheid geld overmaken
4,0
Website/internetbankieren
1,0


"Nog geen serieuze bank"
02 december 2018 | JJ

Moneyou is een eerste begin van ABNAMRO van een internetbank als antwoord op de snel ontwikkelende concurrentie zoals bunq, N26, Revolut en Monzo. Dit is duidelijk te merken aan de services en diensten die Moneyou aanbied. Zo is er nog geen (bank) overstapservice, kan je alleen via de smartphone App inloggen en betalen (dus niet via pc/laptop) geen mogelijkheid van automatische overschrijving, (eenmalige) incasso, rekening (bon) delen, toevoegen van (kassa) bon, classificeren van mutaties, enz. Recentelijk is Moneyou afgestapt van een gratis pasloze rekening vs betaalde rekening met pas en kan je nu bij de gratis rekening een (gratis) pas krijgen. Leuk initiatief maar nog heel veel werk te doen, en de concurrentie gaat snel! Voordeel is wel weer dat geen van die tech startups nog winst maken of zelfs break-even spelen dus is het wachten tot de recessie om te zien welk van hen levensvatbaar is terwijl Moneyou ABNAMRO achter zich heeft staan.

Score
6,0
Gemak en snelheid openen rekening
9,0
Gemak van geld overmaken
5,0
Snelheid geld overmaken
5,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
6,0
Website/internetbankieren
5,0


"Onvriendelijkste bank!"
24 september 2018 | Anoniem

Ik ben nog nooit zo associaal te woord gestaan als bij deze bank. Ze blijven de verkeerde aanhef gebruiken in mails en als ik ze vraag dit te corrigeren in het systeem hoor je niks meer van ze. Zelfs niet na herhaaldelijk mailen. Ze vragen onnodige documenten die geen enkele andere bank opvraagt. Je zou van deze bank toch meer verwachten. Zolang je niets buiten de gebaande paden vraagt gaat het allemaal maar de klantenservice is slechter dan slecht!

Score
4,0
Gemak en snelheid openen rekening
1,0
Gemak van geld overmaken
6,0
Snelheid geld overmaken
6,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
6,0
Website/internetbankieren
1,0


12345678918volgende1 - 5 totaal 90

MoneYou is een online financiële dienstverlener, die ernaar streeft duidelijke producten op eenvoudige wijze aan te bieden. MoneYou is al in 2001 gestart.

MoneYou B.V. is geregistreerd bij de AFM als aangesloten onderneming van ABN AMRO Bank N.V. op grond waarvan zij optreedt als aanbieder van hypothecaire kredietproducten en als bemiddelaar in consumptief krediet- en spaarprodukten.

ABN AMRO Bank N.V. heeft een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V en kan optreden als:
aanbieder van betaal- spaar- en kredietproducten;
bemiddelaar en adviseur van betaal-, spaar- en kredietproducten;
beleggingsonderneming voor alle beleggingsdiensten, beleggingsactiviteiten en nevendiensten.


Op grond van de Wet op het financieel toezicht is op ABN AMRO Bank N.V. het depositogarantiestelsel van toepassing.

 

Wat regelt Independer voor jou?

Independer heeft alle spaarrekeningen voor jou op een rij gezet. Als je voor MoneYou kiest, leiden we je door naar de website van deze bank.


Wat kun je van MoneYou verwachten?

Je opent je spaarrekening bij MoneYou. Dat betekent dat zij alle zaken rondom je spaarrekening met jou afhandelen. 


Wie doet wat voor jou? Independer Bank
Spaarrentes vergelijken ja nee
Spaarrekening openen nee ja
Rekeningbeheer nee ja

Vergoeding

Als je via onze website een spaarrekening aanvraagt, ontvangen wij daarvoor een vergoeding van gemiddeld € 35,00. Bij enkele aanbieders krijgen wij geen vergoeding per aanvraag maar een vergoeding van gemiddeld € 1,50 voor iedere klik naar de website van de aanbieder.

WUA Logo

“Independer beste vergelijker!”

WUA beoordeelde Independer als beste vergelijkingssite voor spaarrekeningen.

Vergelijken heeft zin

Duizenden bezoekers vonden afgelopen maand de beste spaarrekening