Je details

MoneYou
Spaarrekening
0,25 %
Rente
Let op
MoneYou en ABN Amro delen samen een bankvergunning. Daarom krijg je maar één keer max. 100.000 euro uitgekeerd door De Nederlandsche Bank als beide banken failliet gaan.
Terug

Productkenmerken

Klantcijfer

Klantcijfer

Dit is het gemiddelde cijfer dat onze bezoekers aan deze spaarbank geven voor de kwaliteit van dienstverlening.

Wil je zelf een waardering geven voor een spaarbank? Klik dan op het aantal reviews en volg de link.

Geef je mening7,2

Klantcijfer

Deze beoordelingen zijn van klanten die bij deze bank een spaarrekening hebben.

Totaal
7,2
Website/internetbankieren
6,5
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,6
Snelheid geld overmaken
7,1
Gemak van geld overmaken
7,8
Gemak en snelheid openen rekening
7,1
Minimum eerste inleg

Soms ben je verplicht een minimaal bedrag te storten om de getoonde rente te ontvangen. Je ziet hier om welk bedrag het gaat.

geen minimale inleg
Maximale eerste inleg

Sommige banken stellen een maximum aan het eerste bedrag dat je op je spaarrekening stort. Je ziet hier om welk bedrag het gaat.

geen maximale inleg
Welke termijn op de rekening voor getoonde rente

Bij sommige spaarrekeningen ontvang je alleen de getoonde rente als je spaartegoed een aantal maanden op je rekening blijft staan. Staat er niets vermeld dan geldt er geen minimaal spaarperiode.

maanden
Tijdstip rentebetaling

Je ziet hier wanneer de bank rente uitkeert op deze spaarrekening. Dat kan zijn elk jaar, elk kwartaa, elke maand of dagelijks.

per kwartaal
Maandelijks verplicht inleggen

Bij sommige spaarrekeningen ben je verplicht om elke maand geld te storten op je rekening. Je ziet hier of dat voor deze spaarrekening ook geldt.

nee
Opnamekosten

Bij sommige spaarrekeningen moet je een bepaald percentage van het op te nemen bedrag betalen aan de bank. Je vindt hier om hoeveel procent het bij deze spaarrekening gaat.

niet van toepassing
Basisrente

Sommige banken splitsen de spaarrente in een basis- en een bonusrente. De bonusrente ontvang je als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Voldoe je daar niet aan dan ontvang je de basisrente. Staat er hier een kruis dan krijg je de getoonde rente altijd en is er dus geen sprake van basis- en bonusrente.

Internetbankieren mogelijk

Je ziet hier of je je spaarrekening via internet kan beheren.

Telefonisch bankieren mogelijk

Je ziet hier of het mogelijk is om per telefoon geld over te maken van je spaarrekening naar een andere rekening.

Rekeningafschriften

Je ziet hier of je rekeningafschriften per post ontvangt en zoja, hoe vaak je ze ontvangt.

nooit
Betaalrekening verplicht

Soms kun je bij een bank alleen een spaarrekening afsluiten als je er ook een betaalrekening hebt (of er één afsluit). Je ziet hier of dit ook voor deze spaarrekening geldt.

Laatste rentewijziging

Je ziet hier wanneer de bank voor het laatst de rente van deze spaarrekening heeft verhoogd of verlaagd .

14-11-2018
Depositogarantiestelsel

Nederlands Depositogarantiestelsel

Deze bank valt onder het Nederlands Depositogarantiestelsel.

Meer dan 100.000 euro spaargeld? Wij raden je aan je spaargeld over meerdere banken te spreiden die ieder een eigen bankvergunning hebben.

Nederlandse Garantiestelsel
Garantiebedrag

Valt de bank onder een depositogarantiestelsel? Dan zie je hier hoeveel spaargeld een rekeninghouder maximaal terugkrijgt als de bank failliet is.

€ 100.000
Bijzonderheden

Zijn er bijzonderheden bij deze bank? Hebben ze bijvoorbeeld een kortingsactie of delen zij hun bankvergunning, dan staat dat hier vermeld.

MoneYou en ABN Amro delen samen een bankvergunning. Daarom krijg je maar één keer max. 100.000 euro uitgekeerd door De Nederlandsche Bank als beide banken failliet gaan.


Plus- en minpunten

Pluspunten:
+Direct kosteloos opneembaar


Klantcijfer

Totaal
7,2
Website/internetbankieren
6,5
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,6
Snelheid geld overmaken
7,1
Gemak van geld overmaken
7,8
Gemak en snelheid openen rekening
7,1
Ga naar klantcijfer

Over MoneYou

MoneYou is een online financiële dienstverlener, die ernaar streeft duidelijke producten op eenvoudige wijze aan te bieden. MoneYou is al in 2001 gestart.

MoneYou B.V. is geregistreerd bij de AFM als aangesloten onderneming van ABN AMRO Bank N.V. op grond waarvan zij optreedt als aanbieder van hypothecaire kredietproducten en als bemiddelaar in consumptief krediet- en spaarprodukten.

Meer over MoneYou


Wat regelt Independer voor jou?

Als je voor MoneYou als aanbieder kiest, leiden we je door naar de website van MoneYou. De aanbieder handelt alles met jou af.

Meer over deze rol

Reviews: 57% beveelt MoneYou aan.

MoneYou scoort gemiddeld een 7,2. Dit is het gemiddelde uit 94 beoordelingen van MoneYou klanten. Daarvan hebben 87 klanten ook nog een toelichting gegeven.

Geef je mening over deze bank.

Beoordelingen gemaakt door klanten MoneYou

Deze beoordelingen zijn van klanten die bij MoneYou een spaarrekening hebben afgesloten.


Toon alle 94 reviews

Totaal score
7,2
Gemak en snelheid openen rekening
7,1
Gemak van geld overmaken
7,8
Snelheid geld overmaken
7,1
Berichtgeving bij rentewijzigingen
7,6
Website/internetbankieren
6,5

Alle reviews

Toon alle reviews


sorteer op: datum ▼ | score

"Nog geen serieuze bank"
02 december 2018 | JJ

Moneyou is een eerste begin van ABNAMRO van een internetbank als antwoord op de snel ontwikkelende concurrentie zoals bunq, N26, Revolut en Monzo. Dit is duidelijk te merken aan de services en diensten die Moneyou aanbied. Zo is er nog geen (bank) overstapservice, kan je alleen via de smartphone App inloggen en betalen (dus niet via pc/laptop) geen mogelijkheid van automatische overschrijving, (eenmalige) incasso, rekening (bon) delen, toevoegen van (kassa) bon, classificeren van mutaties, enz. Recentelijk is Moneyou afgestapt van een gratis pasloze rekening vs betaalde rekening met pas en kan je nu bij de gratis rekening een (gratis) pas krijgen. Leuk initiatief maar nog heel veel werk te doen, en de concurrentie gaat snel! Voordeel is wel weer dat geen van die tech startups nog winst maken of zelfs break-even spelen dus is het wachten tot de recessie om te zien welk van hen levensvatbaar is terwijl Moneyou ABNAMRO achter zich heeft staan.

Score
6,0
Gemak en snelheid openen rekening
9,0
Gemak van geld overmaken
5,0
Snelheid geld overmaken
5,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
6,0
Website/internetbankieren
5,0


"Onvriendelijkste bank!"
24 september 2018 | Anoniem

Ik ben nog nooit zo associaal te woord gestaan als bij deze bank. Ze blijven de verkeerde aanhef gebruiken in mails en als ik ze vraag dit te corrigeren in het systeem hoor je niks meer van ze. Zelfs niet na herhaaldelijk mailen. Ze vragen onnodige documenten die geen enkele andere bank opvraagt. Je zou van deze bank toch meer verwachten. Zolang je niets buiten de gebaande paden vraagt gaat het allemaal maar de klantenservice is slechter dan slecht!

Score
4,0
Gemak en snelheid openen rekening
1,0
Gemak van geld overmaken
6,0
Snelheid geld overmaken
6,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
6,0
Website/internetbankieren
1,0


"Rekening niet te openen"
24 september 2018 | Anoniem

Zaterdag rekening proberen te openen, na 3x mij ID opnieuw te moeten scannen omdat het niet door het automatische systeem geaccepteerd wordt uiteindelijk toch gelukt. Gegevens ingevuld, wachtwoord gewijzigd en startbedrag overgemaakt. Bij inloggen toch nog de melding dat het ID niet geaccepteerd is door het systeem en dat ik het opnieuw moet proberen. Allemaal leuk en aardig maar wat nu over het geld dat ik al over moest schrijven om de rekening überhaupt te kunnen openen? Terugbel verzoek ingediend maar nooit teruggebeld. Maandagochtend zelf maar gebeld met de klantenservice en inderdaad, het ID is door het automatische systeem afgewezen. Handmatig kon met niets betekenen voor mij en het bedrag zou teruggestort worden. Hoe ik dan een acceptabele foto van mijn ID erdoor kon krijgen was geen antwoord, de verbinding werd verbroken. Zodra ik zie dat mijn geld terug op mijn eigen rekening sta hoop ik nooit meer iets met Moneyou te maken te hebben. Hebben zeker klanten genoeg..

Score
2,5
Gemak en snelheid openen rekening
1,0
Gemak van geld overmaken
7,0
Snelheid geld overmaken
1,0
Website/internetbankieren
1,0


"Rekening niet te openen, proces werkt niet !"
31 juli 2018 | Anoniem

Geprobeerd een rekening te openen, maar een zeer scherpe kopie paspoort kan niet geautomatiseerd verwerkt worden door Moneyou. En handmatig weigeren ze. Dan maar geen rekening openen. Zwaar teleurstellend.

Score
1,0
Gemak en snelheid openen rekening
1,0


"niet te geloven"
10 juli 2018 | Iamdutch

De rekening is moeilijk te openen. Het identiteitsbewijs wordt slecht door de bank gelezen, zelf maar de slecht gelezen velden correct ingevuld. Het hele proces doorlopen, banknummer ontvangen, email om te bevestigen, tijdelijk password gewijzigd. Alles klaar! Komt er nog een email dat aanvraag niet is geaccepteerd, begin opnieuw. Nieuwe foto's gemaakt. Eindelijk een goede foto van identiteitsbewijs. Nieuwe aanvraag ingediend, echter is de gebruikersnaam bezet. Gebeld en toezegging dat de volgende ochtend de gebruikersnaam weer beschikbaar zou zijn. 's Middags opnieuw geprobeerd, echter gebruikersnaam is nog steeds bezet. Weer gebeld, excuses: de gebruikersnaam komt pas over 2 maanden vrij!! Sorry commercieel directeur Bas Boelhouwers: de processen werken niet goed en het personeel is niet goed op de hoogte. En waarom pas als het hele proces is doorlopen, een banknummer is gegeven, zeggen dat de aanvraag niet is geaccepteerd? Zeg dit dan aan het begin. Dit kost klanten, veel klanten

Score
1,0
Gemak en snelheid openen rekening
1,0
Gemak van geld overmaken
1,0
Snelheid geld overmaken
1,0
Berichtgeving bij rentewijzigingen
1,0
Website/internetbankieren
1,0


12345678918volgende1 - 5 totaal 87

MoneYou is een online financiële dienstverlener, die ernaar streeft duidelijke producten op eenvoudige wijze aan te bieden. MoneYou is al in 2001 gestart.

MoneYou B.V. is geregistreerd bij de AFM als aangesloten onderneming van ABN AMRO Bank N.V. op grond waarvan zij optreedt als aanbieder van hypothecaire kredietproducten en als bemiddelaar in consumptief krediet- en spaarprodukten.

ABN AMRO Bank N.V. heeft een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V en kan optreden als:
aanbieder van betaal- spaar- en kredietproducten;
bemiddelaar en adviseur van betaal-, spaar- en kredietproducten;
beleggingsonderneming voor alle beleggingsdiensten, beleggingsactiviteiten en nevendiensten.


Op grond van de Wet op het financieel toezicht is op ABN AMRO Bank N.V. het depositogarantiestelsel van toepassing.

 

Wat regelt Independer voor jou?

Independer heeft alle spaarrekeningen voor jou op een rij gezet. Als je voor MoneYou kiest, leiden we je door naar de website van deze bank.


Wat kun je van MoneYou verwachten?

Je opent je spaarrekening bij MoneYou. Dat betekent dat zij alle zaken rondom je spaarrekening met jou afhandelen. 


Wie doet wat voor jou? Independer Bank
Spaarrentes vergelijken ja nee
Spaarrekening openen nee ja
Rekeningbeheer nee ja

Vergoeding

Als je via onze website een spaarrekening aanvraagt, ontvangen wij daarvoor een vergoeding van gemiddeld € 35,00. Bij enkele aanbieders krijgen wij geen vergoeding per aanvraag maar een vergoeding van gemiddeld € 1,20 voor iedere klik naar de website van de aanbieder.

WUA Logo

“Independer beste vergelijker!”

WUA beoordeelde Independer als beste vergelijkingssite voor spaarrekeningen.

Vergelijken heeft zin

Duizenden bezoekers vonden afgelopen maand de beste spaarrekening