Hoe kan ik over mijn tandarts een klacht indienen?

Ben je niet tevreden over je tandarts? Heeft hij naar jouw mening een behandeling niet juist uitgevoerd, was de rekening te hoog of ben je verkeerd geïnformeerd? Dan kan je een klacht indienen.

Praat met je tandarts

Bespreek je klacht eerst met je tandarts. Het is belangrijk dat de tandarts van je onvrede op de hoogte is. Hij kan dan uitleggen waarom hij zo gehandeld heeft of waarom de kosten zo hoog zijn. Wellicht vinden jullie samen een oplossing.

Advies van TIP

Komen jullie er samen niet uit? Dan kan je bellen met TIP, Tandheelkundig Informatie Punt. Zij zijn geen klachtenbureau maar kunnen je wel helpen hoe je met je onvrede om kunt gaan en hoe je een klacht kan indienen. Zij zijn alleen telefonisch bereikbaar op 0900-202 5012. Zij kunnen je ook vertellen of jouw tandarts bij de NMT-klachtenregeling is aangesloten.

Je klacht indienen

Als je je klacht wilt indienen kan je dit doen bij KNMT of ANT, beide brancheorganisaties (vraag je tandarts bij welke vereniging hij is aangesloten). Zij kunnen je dan helpen met bemiddeling of het als een formele klacht laten voorkomen. Zowel de klachtbehandeling als bemiddeling zijn gratis. NMT heeft een online klachtenformulier dat je kan invullen. Bij het ANT kan je een klachtenformulier downloaden wat je dan ingevuld terug kan sturen.

Op zoek naar een tandarts

Ben je op zoek naar een tandarts, mondhygiënist of orthodontist? Ga dan naar onze tandartsvergelijking:

Independer gebruikt cookies

Independer gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren en je relevante advertenties te kunnen laten zien. De partijen waarmee we samenwerken kunnen dan zien dat je onze website hebt bezocht. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.