Mondhygiënepraktijk - Reviews en informatie

Rosmolenplein 60
5014 ET Tilburg
Telefoonnummer Mondhygiëne Praktijk Tilburg
013-5356529
Deel dit met anderen
Klantcijfer: 9,310 reviews

Details

Type praktijk

Hier kun je zien welk type mondzorgpraktijk dit is.

Mondhygiënepraktijk
Aanname nieuwe patiënten

Hier zie je of deze praktijk nieuwe patienten aanneemt en of dit onder voorwaarde gebeurt. Mocht een tandarts nieuwe patienten onder voorwaarde aannemen, kun je die voorwaarden bij de tandarts opvragen.

Klantcijfer

Klantcijfer

Dit is het gemiddelde cijfer dat patiënten deze zorginstelling geven. Zij beoordeelden de zorginstelling op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

 

Afstand
minder dan 1 km
Toegankelijk voor minder valide patiënten

Toegankelijk voor minder valide patiënten

Hiermee bedoelen we dat de praktijk goed toegankelijk is voor rolstoelgebruikers en mensen die slecht ter been zijn. Denk hierbij aan een oprit bij de trap of een lift.

Spoedbehandeling
Binnen 1 dag
Gesproken talen in de praktijk
Nederlands, Duits, Engels, Frans

Openingstijden

Maandag
08:30 - 17:00
Dinsdag
08:30 - 17:00
Woensdag
08:30 - 17:00
Donderdag
08:30 - 17:00
Vrijdag
08:30 - 17:00
Zaterdag
-
Zondag
-

Deze praktijk over zichzelf

Lees verder
  • Veel tijd en aandacht voor de patiënt
  • Deskundig
  • Ruime openingstijden

Specifieke doelgroepen

Kinderen

Kinderen

Als deze praktijk als doelgroep kinderen heeft, wil dit zeggen dat er een speciale kindertandarts (pedodontoloog) aanwezig is. Of van speciale technieken gebruik maakt om kinderen zo goed mogelijk te helpen. Extreem bange kinderen, maar ook kinderen met erg veel gaatjes of kinderen met gedragsproblemen kunnen hier terecht.

Gehandicapten

Gehandicapten

Als deze praktijk als doelgroep gehandicapten heeft, wil dit zeggen dat deze praktijk gespecialiseerd is in gehandicaptenzorg. Een van de tandartsen heeft hiervoor een specifieke opleiding afgerond. Hierdoor kan deze tandarts mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking beter voorlichten en behandelen.

Angstige patiënten

Angstige patiënten

Als deze praktijk als doelgroep angstige patiënten heeft, wil dit zeggen dat er een speciale angsttandarts aanwezig is. Deze is gespecialiseerd in omgang met (extreem) angstige patiënten en heeft meer tijd en aandacht voor de patiënt.

Behandelteam

Tandartsen
0
Mondhygiënisten
6
Orthodontisten
0
Tandprothetici
0
Bekijk details behandelteam

Praktijkorganisatie

Garantieregeling

Garantie

Garantie wordt vooral gegeven op producten als kronen en bruggen, implantaten en protheses. Een tandarts is echter niet verplicht garantie te geven. Kijk op de website van deze praktijk of bel voor meer informatie.

Externe klachtencommissie

Externe klachtencommissie

Als een praktijk is aangesloten bij een externe klachtencommissie betekent dit dat jij als patiënt een formele klacht kan indienen. Of zij helpen met bemiddeling.

De meest voorkomende klachtencommissies zijn:

  • KNMT klachtencommissie. KNMT staat voor Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde en is een beroepsvereniging.
  • ANT klachtencommissie. ANT staat voor Associatie Nederlandse Tandartsen en is ook een beroepsvereniging.
  • NVIJ klachtencommissie. NVIJ staat voor Nederlandse vereniging van Instellingen voor Jeugdtandzorg.
  • ONT klachtencommissie. ONT staat voor Organisatie van Nederlandse Tandprothetici.
  • KCP klachtencommissie. KCP staat voor Landelijke Klachtencommissie Paramedici eerstelijn.
Onbekend
Klachtenprocedure op website

Hier kun je zien of deze praktijk een klachtenprocedure op hun eigen website aanbiedt.

Regelmatige kwaliteitstoetsing

Kwaliteitstoetsing

Er zijn verschillende vormen van een kwaliteitstoetsing:

  • Officiële Visitatie. Dit betekent dat de praktijk getoetst is door collega's van andere praktijken, erkend door de beroepsorganisatie.
  • Audit. Hierbij wordt de praktijk getoetst door derden.
  • Patiënttevredenheidsonderzoek
Keurmerk

Keurmerken

Een praktijk kan verschillende keurmerken hebben. Dit zijn de meest belangrijke:

  • HKZ-keurmerk. Dit keurmerk is voor alle organisaties binnen zorg en welzijn die voldoen aan de kwaliteitsnormen die voor hun branche zijn opgesteld.
  • ISO-9001 certificaat. Dit is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie.
  • ITS-toegankelijkheidskeurmerk. Dit is een keurmerk dat wordt toegekend aan bedrijven en instanties die goed toegankelijk zijn voor minder validen.
  • ZKN-keurmerk. ZKN staat voor Zelfstandige Klinieken Nederland, een brancheorganisatie. De klinieken die dit keurmerk hebben voldoen aan de strenge eisen van kwaliteit en professionaliteit die de ZKN stelt.
KRM

KRM

Het KRM staat voor KwaliteitsRegister Mondhygiënisten. Alle mondhygiënisten die bij het KRM zijn aangesloten voldoen aan de kwaliteitseisen van de beroepsgroep en verbeteren doorlopend hun vakkennis.

100% beveelt Mondhygiëne Praktijk Tilburg aan

Mondhygiëne Praktijk Tilburg scoort gemiddeld een 9,3. Dit is het gemiddelde cijfer uit 10 reviews.
Matig
0 reviews
Slecht
0 reviews
Zeer slecht
0 reviews
Totaalscore
9,3

Totaalscore

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze praktijk geven. Patiënten beoordelen de praktijk op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

Over de praktijk algemeen
9,2
Telefonische bereikbaarheid
8,9
Snelheid afspraak
8,6
Klantvriendelijkheid
9,5
Hygiëne
9,5
Over de tandarts
9,5
Deskundigheid
9,2
Tijd en aandacht
9,2
Omgaan met angstige patiënten
9,8
Omgang met kinderen
10,0
Vermijden onnodige pijn
9,4
Spreekt begrijpelijk Nederlands
ja
100%
Over de behandeling
9,4
Meebeslissen over behandeling
9,0
Informatie over behandeling
9,3
Resultaat behandeling
9,8
Informatie vooraf over de kosten
ja
88%

8 mei 2017

Inky

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"zeer professioneel en vriendelijk"

9,7mijn ervaring met deze praktijk is zeer positief. Was de eerste keer dat ik een MH praktijk bezocht. Op eigen verzoek gebit laten reiniging en advies gevraagd over elektrisch poetsen. Ik wilde een second opinion over de status van mijn tanden. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel aan receptie. MH Carlijn legt goed uit wat de behandeling inhoud en waarvoor deze dient, tevens duidelijke instructies ontvangen voor een preventief onderhoud van een gezonde mond. Zij houdt rekening met mijn angst voor TA en legt tijdens behandeling rustig uit wat ze gaat doen en waarvoor het dienst. Geeft ook advies bij aanschaf van elektrische tandenborstel. Deze praktijk zou ik zeker aanraden bij derden. Ga zo door, jullie maken écht het verschil!
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

4 februari 2016

LJ van Zelst

Soort behandeling:

Controle

"Deskundig en bevlogen"

9,9Bertine heeft me geholpen mijn gebit weer op orde te krijgen, vanuit de tandarts werd ik doorverwezen gezien ik erg veel plak had en daarnaast bloedend tandvlees. Het grootste probleem zat hem in mijn 'poetsgedrag', Bertine gaf me naast praktisch advies ook inzicht in mijn gebit. Ik ging er met een hele andere bril naar kijken en kreeg ook echt lol in het goed poetsen. Met name omdat ik al redelijk snel resultaat begon te zien. Daarnaast verzorgde Bertine bij elke controle een grondige reiniging en polijstbeurt zodat ik weer 'shinend' naar buiten liep. Kortom, ik ben zeer tevreden over de behandeling en ik het kan het een ieder aanbevelen.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

6 augustus 2015

Ine de Kock

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"Deskundig en professioneel"

9,9Ben al sinds 1993 onder behandeling bij deze praktijk en uitermate tevreden over de behandeling van mijn tandvleesproblemen. Het is duidelijk wat mijn eigen verantwoording is en hoe de mondhygiënist ondersteunt bij de verzorging van mijn gebit / tandvlees. Kom 4 keer per jaar en maak hiervoor per jaar mijn afspraken; dit verloopt altijd vlekkeloos.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

Meer reviews

100% beveelt Mondhygiëne Praktijk Tilburg aan

Mondhygiëne Praktijk Tilburg scoort gemiddeld een 9,3. Dit is het gemiddelde cijfer uit 10 reviews.
Matig
0 reviews
Slecht
0 reviews
Zeer slecht
0 reviews
Totaalscore
9,3

Totaalscore

Dit is het gemiddelde cijfer dat bezoekers deze praktijk geven. Patiënten beoordelen de praktijk op verschillende aspecten zoals aandacht, deskundigheid en resultaat.

Over de praktijk algemeen
9,2
Telefonische bereikbaarheid
8,9
Snelheid afspraak
8,6
Klantvriendelijkheid
9,5
Hygiëne
9,5
Over de tandarts
9,5
Deskundigheid
9,2
Tijd en aandacht
9,2
Omgaan met angstige patiënten
9,8
Omgang met kinderen
10,0
Vermijden onnodige pijn
9,4
Spreekt begrijpelijk Nederlands
ja
100%
Over de behandeling
9,4
Meebeslissen over behandeling
9,0
Informatie over behandeling
9,3
Resultaat behandeling
9,8
Informatie vooraf over de kosten
ja
88%

Alle reviews

Gesorteerd op
Je ziet hieronder alleen de geschreven

Geschreven reviews

Als je een tandarts, orthodontist, mondhygiënist of tandprotheticus beoordeelt, kan je een cijfer voor verschillende onderwerpen geven én een geschreven mening. Helaas hebben wij in het verleden niet bij elke beoordeling een mening ontvangen. Daardoor kan het zijn dat we minder geschreven reviews kunnen tonen dan het aantal waar het gemiddelde klantcijfer op gebaseerd is.

reviews

8 mei 2017

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"zeer professioneel en vriendelijk"

9,7mijn ervaring met deze praktijk is zeer positief. Was de eerste keer dat ik een MH praktijk bezocht. Op eigen verzoek gebit laten reiniging en advies gevraagd over elektrisch poetsen. Ik wilde een second opinion over de status van mijn tanden. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel aan receptie. MH Carlijn legt goed uit wat de behandeling inhoud en waarvoor deze dient, tevens duidelijke instructies ontvangen voor een preventief onderhoud van een gezonde mond. Zij houdt rekening met mijn angst voor TA en legt tijdens behandeling rustig uit wat ze gaat doen en waarvoor het dienst. Geeft ook advies bij aanschaf van elektrische tandenborstel. Deze praktijk zou ik zeker aanraden bij derden. Ga zo door, jullie maken écht het verschil!
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

4 februari 2016

Soort behandeling:

Controle

"Deskundig en bevlogen"

9,9Bertine heeft me geholpen mijn gebit weer op orde te krijgen, vanuit de tandarts werd ik doorverwezen gezien ik erg veel plak had en daarnaast bloedend tandvlees. Het grootste probleem zat hem in mijn 'poetsgedrag', Bertine gaf me naast praktisch advies ook inzicht in mijn gebit. Ik ging er met een hele andere bril naar kijken en kreeg ook echt lol in het goed poetsen. Met name omdat ik al redelijk snel resultaat begon te zien. Daarnaast verzorgde Bertine bij elke controle een grondige reiniging en polijstbeurt zodat ik weer 'shinend' naar buiten liep. Kortom, ik ben zeer tevreden over de behandeling en ik het kan het een ieder aanbevelen.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

6 augustus 2015

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"Deskundig en professioneel"

9,9Ben al sinds 1993 onder behandeling bij deze praktijk en uitermate tevreden over de behandeling van mijn tandvleesproblemen. Het is duidelijk wat mijn eigen verantwoording is en hoe de mondhygiënist ondersteunt bij de verzorging van mijn gebit / tandvlees. Kom 4 keer per jaar en maak hiervoor per jaar mijn afspraken; dit verloopt altijd vlekkeloos.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

27 juni 2013

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"Zeer goede mondhygieniste(s)"

8,9Deze praktijk is zelfstandig dus niet behorend bij een tandarts en men geeft dan ook onafhankelijke adviezen wat ik als prettig ervaar.
Reactie van Bertine van Roy
Bij deze wil ik de mensen bedanken voor alle complimenten. Als mondhygienepraktijk proberen wij er alles aan te doen om de client goed te helpen. Kwaliteit leveren is het belangrijkste voor ons. We leggen hierbij ook een deel van de verantwoording bij u als client. Deze klus moet je met elkaar klaren. We werken allemaal met veel plezier en dat hoop ik dan ook uit te stralen. Graag ontmoeten wij u in onze praktijk. Iedereen is welkom bij ons. Zorg is belangrijk voor jong én oud
Vond je deze review nuttig?Ja (1)|Nee (0)

24 juni 2013

Soort behandeling:

Kroon of brug

"Eerste ervaring"

8,9Professioneel en prettig geholpen, afspraak precies op tijd
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

6 juni 2013

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"Zeer goede mondhygieniste"

8,7Ik ben heel erg tevreden over deze praktijk en met name over Marleen de Puydt! Ze hebben begrip en oog voor de wensen van de klant! Ik heb een probleemgebit, maar zij maken het draaglijker!!
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

5 juni 2013

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"Zeer goede mondhygiënepraktijk"

8,9Zeer goede mondhygiënepraktijk, zou niet naar een andere willen en dat geldt ook voor mijn gezinsleden!
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

3 juni 2013

Soort behandeling:

Controle

"Erg goede tandarts;rustig;geduldig"

9,9Ik ben al (bijna) 20 jaren patiënt. Was dat niet het geval dan zou ik al lang een prothese hebben gehad. Met name Bertine van Roy heeft me over (angst)drempels heen geholpen, is vriendelijk maar wél kritisch, geeft goede feedback! Kortom, in alle opzichten een aanwinst én aanvulling op de traditionele tandartspraktijk!
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

28 mei 2013

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"strakke praktijk, prima mensen"

9,3Zeer tevreden. Soms wat doordrammerig over eigen zorg voor gebit en langdurig ingaan op aspecten uit reinigingsproces. Dus: wel zeer betrokken.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

27 mei 2013

Soort behandeling:

Gebitsreiniging

"Zeer en goede mondhygiene praktijk"

8,4Goede kennis aanwezig, vriendelijk, nette en schone praktijk.
Vond je deze review nuttig?Ja (0)|Nee (0)

Tarieven

De tarieven voor 2017 zijn weer vastgesteld door de overheid. Dit wil echter niet zeggen dat je overal hetzelfde betaalt. De prijzen zijn vastgesteld per prestatiecode, maar welke codes er allemaal binnen een behandeling vallen verschilt per tandarts. Hierdoor kan het nog steeds lonen om bij meer uitgebreide behandelingen offertes te vergelijken.


Bekijk de tandartstarieven van 2017

Vergoedingen

Selecteer je zorgverzekering en je (aanvullende) tandartsverzekering. Wij tonen je dan gelijk wat deze verzekeraar aan tandartskosten dekt.

Mondhygiënisten (6)

Specialisme
Mevr. J. van de Wiel
Mevr. E. de Brouwer
Mevr. M. de Puydt
Mevr. B. van Roy
Mevr. I. Steenbruggen
Mevr. C. Scheepens

Behandelaanbod

Periodieke controle

Periodieke controle

Bij een periodieke controle wordt het gebit op gaatjes en eventuele tandvleesontstekingen gecontroleerd. Soms wordt er een foto gemaakt of het gebit gereinigd. Ook als je een beugel hebt, heb je regelmaat een controle om je beugel bij te stellen en te controleren.  

Preventie

Preventie

Preventieve tandheelkunde richt zich op het voorkomen van gaatjes en tandvleesproblemen. Dit kan door de tandarts gedaan worden, maar ook door de mondhygiënist of de preventieassistente.  

Gebitsreiniging

Gebitsreiniging

Tijdens een gebitsreiniging wordt tandplak en tandsteen verwijderd en de tanden gepolijst. Hiervoor kan je naar een mondhygiënist gedaan, maar ook tandartsen of preventieassistentes reinigen het gebit.  

Röntgenfoto's

Röntgenfoto’s

Als de tandarts niet goed de conditie van het gebit met het blote oog kan zien, maakt hij een röntgenfoto. Om zo de gezondheid van het gebit, maar ook de wortels en de kaak te kunnen bekijken.  

Vullingen

Vullingen

Als er een gaatje in een tand of kies zit, of er is een stuk afgebroken, krijg je een vulling. Een vulling repareert de kies, maar voorkomt ook dat de tand verder bederft en het pijn doet.  

Tandvleesbehandelingen

Tandvleesbehandelingen

Er zijn verschillende tandvleesbehandelingen om de conditie van het tandvlees te verbeteren of om de conditie op peil te houden. Veel tandvleesbehandelingen kunnen door zowel de tandarts, mondhygiënist als preventieassistente gedaan worden.  

Mediquest

MediQuest verzamelt en analyseert alle gegevens en reviews van de praktijken. Zo maken zij de kwaliteit van mondzorg inzichtelijk.

Zij gingen je voor

Zoveel bezoekers hebben al een review geplaatst!

Geef ook je mening!

 

Om je beter van dienst te zijn maakt Independer gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid.