Hoe beoordeel je een ziekenhuis?

Bij Independer kan je een review geven over een ziekenhuis of kliniek. Zo bepaal jij, samen met andere patiënten, hoe deze in onze ziekenhuisvergelijking scoort. Hiermee help je bezoekers van Independer die op zoek zijn naar goede gezondheidszorg. Maar ook de zorgverleners zelf kunnen deze informatie gebruiken om de kwaliteit van hun zorg te verbeteren. De reviews worden niet zonder meer online geplaatst, maar eerst getoetst. Waar moet een review aan voldoen?

Beoordeel een zorginstelling eerlijk en zorgvuldig

Als je een review achterlaat over een zorginstelling wordt je gevraagd een waardering te geven over verschillende aspecten van de zorginstelling en de zorgverlener zelf. Bijvoorbeeld over hoe snel je terecht kon, de wachttijd tot de uitslag, de patiëntvriendelijkheid en de deskundigheid. Probeer deze vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk te beantwoorden. Zeker als je een negatieve ervaring hebt gehad. Kritisch zijn mag zeker, maar probeer bij elke vraag goed na te denken over de score die je achterlaat. Als wij het idee hebben dat een review te gehaast is ingevuld (met bijvoorbeeld voor elke vraag een 1, of juist overal een 10) of niet helemaal eerlijk, wordt de review afgekeurd.

Onderbouw je mening goed

Ook vragen we je om een korte review te schrijven over je algehele ervaring. Was je ervaring negatief? Gebruik dit dan juist om je beoordeling verder toe te lichten. Reviews met schuttingtaal, beledigende of discriminerende teksten worden niet geplaatst. Dit geldt ook voor reviews met daarin beschuldigingen die niet of nauwelijks te bewijzen zijn. Mocht je een serieuze klacht hebben (bijvoorbeeld over nalatigheid of fraude), dan is het beter om hierover een klacht in te dienen bij de daarvoor bestemde instanties. Ons platform is daar niet de juiste plek voor.

Plaatsen van reviews

Wij bekijken alle reviews voordat we ze plaatsen. Het is natuurlijk niet toegestaan dat medewerkers van een beoordeelde tandarts zelf een review schrijven en uiteraard mag je ook geen review over een concurrent plaatsen. Als wij het vermoeden hebben dat dit aan de orde is, plaatsen wij de review niet. Om ervoor te zorgen dat andere mensen een juist beeld van de zorginstelling krijgen, is het natuurlijk belangrijk dat de reviews op waarheid zijn gebaseerd. Om zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat er ‘neppe’ reviews worden geplaatst, voert Independer checks uit op onderstaande punten:

  • De review moet van een geldig e-mailadres af komen.
  • Je mag maar 1 review over een zorginstelling geven.
  • Medewerkers mogen geen review geven over de instelling waar ze werken.
  • Concurrenten mogen geen review over andere zorginstellingen geven.
  • Reviews zijn niet bedoeld voor vragen of officiële klachten over je tandarts. Wij ondernemen geen actie op basis van een review.
  • De geschreven review mag geen persoonsnamen bevatten (deze worden uit de review verwijderd). 

Voldoet een review niet aan bovenstaande regels, dan wordt deze niet geplaatst.


Wij beschermen je privacy

Als je een review achterlaat kan je ervoor kiezen om je naam achter te laten, maar je mag ook anoniem je mening geven. Wel vragen we je om een geldig e-mailadres om fraude te voorkomen. We gebruiken dit adres nooit voor commerciële doeleinden. Het kan wel zijn dat wij je (eenmalig) benaderen als een zorgverlener daar om vraagt. Bijvoorbeeld in het geval van een negatieve review en hij of zij wil dit met je bespreken. We zullen echter nooit jouw gegevens aan de zorgverlener zelf geven. Het initiatief om contact op te nemen met de zorgverlener ligt verder bij jou. Independer bemiddelt verder niet bij eventuele geschillen.

Op zoek naar een ziekenhuis?

Ben je op zoek naar een ziekenhuis of kliniek? Ga dan naar onze ziekenhuisvergelijking:


Berekening

De cijfers die wij tonen zijn het rekenkundige gemiddelde van de reviews.

Wijzigen en verwijderen reviews

Klanten kunnen reviews over zorgaanbieders laten wijzigen. Zij kunnen Independer verzoeken dit te doen. Dat kan via het contactformulier of via Whatsapp 035-6265544.

Soms krijgen wij het verzoek om de contactgegevens van de klant door te geven. De beoordeelde partij wil een ontevreden klant dan graag zelf benaderen. Wij geven die gegevens echter niet door. Alleen als de klant daar uitdrukkelijk toestemming voor wil geven, maken we een uitzondering.

Wij halen reviews ook niet weg als de beoordeelde partij daarom verzoekt. Alleen als hij kan bewijzen dat de review niet kan kloppen dan maken we daarop een uitzondering. In de praktijk gebeurt dat vrijwel nooit.

Als klant kun je ons wel vragen om een review in te trekken. Dat kan per per contactformulier of via Whatsapp 035-6265544. Wij controleren dan wel of het inderdaad je eigen review betreft. Als dat het geval ik dan halen wij de review op jouw verzoek weg. Wij stellen wel een paar vragen om erachter te komen of je onder druk bent gezet om de review in te trekken. Dat vinden wij namelijk niet acceptabel. In het uiterste geval kunnen wij een melding plaatsen dat een review onder druk van de beoordeelde partij is ingetrokken.

Gelukkig komt het in de praktijk vrijwel nooit voor dat een klant een review wil intrekken


Sortering van reviews

Reviews worden getoond in volgorde van datum.

Independer gebruikt cookies

Independer gebruikt cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren en je relevante advertenties te kunnen laten zien. De partijen waarmee we samenwerken kunnen dan zien dat je onze website hebt bezocht. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.