Heb je moeite om de premie of het eigen risico van je zorgverzekering op tijd te betalen? Wat goed dat je informatie zoekt om overzicht te krijgen. Als je inzicht wil in alle openstaande rekeningen van je zorgverzekeraar dan is dat niet altijd even overzichtelijk. Je hebt je rekening soms per post gekregen, maar vaker alleen per mail. En al die verschillende bedragen worden niet altijd even duidelijk uitgelegd. Je zorgverzekeraar kan je helpen het overzicht weer terug te krijgen. Dat doen ze graag, want zij hebben er natuurlijk ook baat bij dat je de openstaande rekeningen betaalt. Ook als dat niet allemaal in 1 keer gaat lukken. Hieronder wat tips als je het lastig vindt om contact met je verzekeraar op te nemen.
Je kan je verzekeraar het beste bellen: dan heb je snel duidelijkheid en kan je alle vragen meteen stellen.
Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "Hallo, mijn naam is …. , ik weet niet hoeveel ik jullie nog moet betalen, kan je me helpen om het overzicht terug te krijgen?"
Ze willen weten wie je bent, dus vragen ze naar je
Als je niet alles in één keer kan betalen zullen ze een betalingsregeling met je willen afspreken. Ze vragen dan waarom je niet in één keer kan betalen en wat je per maand kan missen.
Dan kan je ook met je verzekeraar appen, chatten of een bericht sturen via het online contactformulier. Alle verzekeraars hebben ook een digitale omgeving. Daar zie je vaak het totale openstaande bedrag en soms is het ook mogelijk om digitaal een betalingsregeling te regelen.
Maak je je zorgen om de rekeningen die zich maar blijven opstapelen? Dan helpt Independer je weer op weg met: