Mobiel abonnement verlengen
Loopt jouw mobiele abonnement bijna af? Dan is dit hét moment om te bepalen of je gaat verlengen bij je huidige provider of dat je overstapt. Ga je voor een goedkoper sim only abonnement, of ben je toe aan een nieuw toestel? Wij leggen je uit hoe het verlengen van je telefoonabonnement precies zit.
Kan ik mijn mobiele abonnement verlengen?
Vaak kan je al 120 dagen (4 maanden) vóór de einddatum van je huidige contract een nieuw abonnement afsluiten. Dit heet de verlengperiode. Zo hoef je niet te wachten tot de allerlaatste dag van je contract.
Weet je niet precies wanneer jouw abonnement afloopt? Gebruik onze handige verlengchecker. Vul je provider, geboortedatum en telefoonnummer in en zie wanneer jij mag verlengen.
Verlengperiode per provider
De meeste providers hebben een verlengtermijn van 4 maanden, maar dit kan verschillen. Check hieronder de actuele verlengperiodes per provider.
| Huidige provider | Overstappen naar andere provider |
|---|---|
| Ben | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| Budget Mobiel | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| hollandsnieuwe | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| KPN | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| Lebara | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| Simyo | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| Odido | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| Vodafone | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| Youfone | Binnen 120 dagen voor einde contract |
| 50+ mobiel | Binnen 120 dagen voor einde contract |
Mobiel abonnement verlengen met nieuw toestel of sim only
Als je je telefoonabonnement verlengt sta je voor de keuze: sim only of een abonnement met een nieuw toestel?
- Abonnement verlengen met een nieuw toestel
Ben je toe aan een nieuw toestel? Dan kun je bij je verlenging een abonnement met een toestel kiezen. Je betaalt dan een vast bedrag per maand voor je bel- en databundel én de afbetaling van je nieuwe telefoon.
- Abonnement verlengen met sim only
Is je huidige telefoon nog prima, of heb je al een nieuw toestel los gekocht? Dan is een sim only de beste keuze. Je betaalt dan alleen nog voor je bundel. Dit is de goedkoopste optie, omdat je niet de telefoon hoeft af te betalen.
Let op: als je een abonnement met een toestel neemt, loop je het risico op een BKR-registratie. Dit kan je belemmeren bij toekomstige leningen, dus denk hier van tevoren goed over na.
Hoe kan ik mijn mobiele abonnement verlengen?
- Kies je huidige provider
- Selecteer of je een abonnement mét of zonder telefoon wilt
- Vergelijk de verschillende bundels op basis van je gebruik
- Sluit direct je nieuwe contract af
- Je ontvangt een bevestiging met daarin de datum waarop je nieuwe contract ingaat. Kies je voor een abonnement met een toestel, dan krijg je het nieuwe toestel per post thuisgestuurd.
Verder behoud je je telefoonnummer en betaal je geen aansluitkosten, omdat je bij dezelfde provider blijft.
Veelgestelde vragen over je mobiele abonnement verlengen
Lees meer over
Bronnen en expertise
Informatie gecontroleerd door expert
Disclaimer
Het gebruik van de informatie is volledig de verantwoordelijkheid van de lezer. Independer staat niet in voor eventuele juridische correctheid, volledigheid en effectiviteit. Bekijk voor meer informatie ook ons redactioneel beleid.
Awards